فرانسه «ده‌ها خودروی زرهی» به ارتش لبنان می‌دهد

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد کشورش ده‌ها خودروی زرهی در اختیار ارتش لبنان می‌گذارد تا بتواند عملیات گشت‌زنی در این کشور را به شکل مناسبی به انجام برساند.

سباستین له‌کورنو بعد از سفر به لبنان در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی زبان «لورین لوژور» چاپ این کشور گفت حیاتی است ارتش ملی لبنان تقویت شود تا بتواند در میانه بالا گرفتن تنش میان گروه حزب‌الله و اسرائیل، با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان هماهنگ باشد.

او با اشاره به این که ده‌ها خودروی زرهی به‌زودی به ارتش لبنان داده خواهد شد، گفت: «ما همکاری نظامی خود را دنبال می‌کنیم، بخصوص برای انتقال نیروها توسط وسایل نقلیه زرهی که برای برقرار ماندن گشت‌زنی کلیدی است.»

آقای له‌کورنو با اشاره به «دشواری‌های فعلی»، تأکید کرد که حمایت فرانسه از ارتش لبنان بلندمدت خواهد بود.

او همچنین خبر داد که پاریس برای ارتش لبنان دارو فراهم خواهد کرد و برنامه مشترکی برای خرید دارو به قیمت مناسب برای نیروهای این ارتش در آینده راه‌اندازی می‌شود.

در حالی که تنش میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله، گروه شیعه مورد حمایت ایران، بعد از حمله حماس به خاک اسرائیل تشدید شده است، فرانسه می‌کوشد با استفاده از روابط تاریخی خود با بیروت این بحران را کنترل کند.

حدود ۷۰۰ سرباز فرانسوی عضو نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان موسوم به «یونیفیل» هستند که در سال ۱۹۷۸ به دنبال خشونت در مرز میان اسرائیل و لبنان تشکیل شد.