حامد اسماعیلیون: پاسپورت مادرم را گرفتند و او را ممنوع الخروج کردند

حامد اسماعیلیون می‌گوید که در مراجعه به اداره گذرنامه گفت‌وگوی دو مأمور شنیده شده که می‌گویند «دلیل اصلی» ممنوع‌الخروجی اعلام نشود

حامد اسماعیلیون، از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی می‌گوید مأموران با توقیف پاسپورت مادرش در گیت سپاه فرودگاه بین‌المللی تهران از خروج او از کشور جلوگیری کرده‌اند.

آقای اسماعیلیون روز یکشنبه پنجم آذرماه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که مادرش قصد داشته برای شرکت در چهارمین سالگرد سرنگون کردن پرواز «پی‌اس۷۵۲» به کانادا سفر کند.

او در ادامه گفت در اداره گذرنامه مسئولان به مادرش گفته‌اند: «شما و همسرتان به دلیل مستنداتی که در اختیار وزارت اطلاعات است به مدت شش ماه ممنوع‌الخروج هستید.»

حامد اسماعیلیون می‌گوید با این وجود در این مراجعه گفت‌وگوی دو مأمور شنیده شده که می‌گویند «دلیل اصلی» ممنوع‌الخروجی اعلام نشود.

این چهره مخالف جمهوری اسلامی با اشاره به اخراج دوماه پیش حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت جمهوری اسلامی، از کانادا نوشت: «اگر هزینه‌ اخراج تمام عوامل جمهوری اسلامی تنبیه خودسرانه‌ اعضای خانواده‌های فعالین ایرانی ا‌ست. من حاضرم چنین هزینه‌ای را بپردازم.»

حامد اسماعیلیون در ادامه از وزیر مهاجرت و وزیر امنیت عمومی کانادا خواسته عوامل جمهوری اسلامی را از کانادا «اخراج» کنند و «امنیت» را به کانادا بازگردانند.

نهادهای امنیتی بارها سعی کرده با استفاده از شیوه‌هایی چون تهدید، ممنوع‌الخروجی و بازداشت نزدیکان فعالان سیاسی مخالف خود در خارج از ایران، آن‌ها را تحت فشار قرار دهد.

با این وجود جمهوری اسلامی همواره این اتهام را رد و فشار امنیتی بر خانواده‌های مخالفان خود را تکذیب کرده است.