سومین دادگاه هدایتی؛ «افتتاح ۲۴۲ حساب برای پسر ۸ ساله» یکی از متهمان ظرف یک روز

حسین هدایتی و ۱۰ متهم به «اخلال در نظام اقتصادی کشور» متهم شده‌اند.

در سومین جلسه دادگاه حسین هدایتی، از سرمایه‌گذاران فوتبال، نماینده دادستان اعلام کرد که مهدی موسوی‌نژاد، یکی از متهمان این پرونده، «در یک روز ۲۴۲ حساب برای پسر ۸ ساله خود افتتاح و پول‌ها را جابه‌جا کرده است».

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم به «اخلال در نظام اقتصادی کشور» روز یکشنبه ۱۹ اسفند درشعبه سوم دادگاه ویژه اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

در این جلسه، قهرمانی، نماینده دادستان گفت که مهدی موسوی‌نژاد، «برای پسر ۸ ساله خود ۲۴۲ حساب در یک روز باز کرده و پول‌ها را در یک روز جابه‌جا کرده است».

وی اعلام نکرد که با این حساب‌ها چه مقدار پول جابه‌جا شده است.

بر اساس کیفرخواست پرونده، مهدی موسوی‌نژاد که چند شرکت داشته و در دریافت وام‌ به آقای هدایتی کمک کرده، «۹۳ میلیارد تومان بابت دستمزد اقداماتش» دریافت کرده است.

حسین هدایتی در کیفرخواست پرونده متهم شده که «به ازای اصل و تأخیر در بازپرداخت» وام‌هایی که از بانک‌ها از جمله «بانک سرمایه دریافت» کرده، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به آنها بدهکار است.

وی همچنین متهم است که از طریق شرکت‌های صوری بخشی از این وام‌ها را دریافت کرده و برخی از وثیقه‌هایی که برای دریافت وام سپرده گذاشته است، با پرداخت رشوه ۱۳ برابر کمتر از میزان اعلام شده ارزش دارد.

بر اساس کیفرخواست پرونده، چند کارگر، راننده تاکسی و پیک موتوری به عنوان مدیران عامل این شرکت‌های صوری منصوب شده بودند.

درجلسه دوم دادگاه، قاضی پرونده اعلام کرده بود که علیرضا حیدرآبادی‌پور، مدیر عامل سابق بانک سرمایه و علی‌اکبر یقینی، از کارگزاران آقای هدایتی و یکی از متهمان پرونده اختلاس از بانک سرمایه، فرار کرده‌اند.

پس از آن عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، گفت که آقای یقینی «فرار نکرده و برای عمل جراحی در بیمارستان است».

با این حال در جلسه روز یکشنبه دادگاه، قهرمانی نماینده دادستان، گفت که او «از بیمارستان متواری شده و در داخل کشور است و دیشب نامه‌ای فرستاده که می‌ترسد در دادگاه شرکت کند».

در همین حال حال قاضی پرونده اعلام کرد که آقای یقینی «توسط برخی متهمان تهدید شده» و فایل صوتی این «تهدید» در جلسه بعد دادگاه ارائه خواهد شد.

پیش از برگزاری دادگاه آقای هدایتی، دادگاه بانک سرمایه برگزار شده بود.

​پرویز کاظمی رئیس سابق هیات مدیره بانک سرمایه و وزیر رفاه در دولت محمود احمدی‌نژاد، علی بخشایش مدیر عامل سابق بانک سرمایه و محمدرضا توسلی، عضو سابق حقوقی بانک سرمایه، سه متهم اصلی این پرونده هستند.

در همین حال محمود صادقی، نماینده تهران درمجلس، در صفحه توئیتر خود نوشت: «در گزارش تحقیق و تفحص از بانک سرمایه برخی نام‌ها و روابط هست که امیدوارم دادگاه به اتهامات آنها هم رسیدگی کند واِلا برای وفا به عهد و سوگندم آنها را منتشر خواهم کرد».

آقای صادقی توضیح بیشتری درباره این افراد نداده است. وی پیش از این نام برخی از بدهکاران بانک سرمایه را منتشر کرده بود.

این نماینده مجلس همچنین قوه قضائیه ایران را به «مماشات» با بدهکاران بانکی متهم کرده و گفته بود که «برای شفاف‌سازی و اطلاع عموم» فهرست بدهکاران عمده بانک سرمایه را منتشر کرده است.

با استفاده از خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا، شبکه‌های اجتماعی و سایت رادیو فردا /ا.م / ک.ر