سه نفر به دلیل واکنش به تذکر حجاب در متروی تهران بازداشت شدند

عکس آرشیوی و مربوط به حضور یک نیروی موسوم به «آمر به معروف» در ایستگاه مترو در ایران است.

سه نفر به دلیل واکنش به تذکر حجاب اجباری در یکی از ایستگاه‌های مترو در تهران بازداشت شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباس کرمی راد، رئیس پلیس متروی تهران اعلام کرد که روز شنبه ۱۳ آبان یک زن موسوم به «آمر به معروف» به دلیل تذکر در مورد حجاب اجباری در مترو «مورد ضرب و شتم قرار گرفت» و سه نفر در این باره بازداشت و به کلانتری شهرری تحویل داده شدند.

پس از آغاز اعتراضات «زن زندگی آزادی» در ایران و تلاش زنان برای حضور با پوشش اختیاری در جامعه، گزارش‌های متعددی از درگیری‌های کلامی و بدنی بین افراد و نیروهای موسوم به «آمر به معروف» و شهروندان در مناطق مختلف کشور منتشر شده است.

در این رابطه نیروی انتظامی، قوه قضائیه و رسانه‌های حکومتی حمایت کامل خود را از این نیروها نشان داده‌ و بر مجازات شهروندان معترض تأکید کرده‌اند.

بیشتر در این باره: آرمیتا گراوند جان باخت؛ خانواده گراوند از برگزاری مراسم خاکسپاری در بهشت زهرا خبر داد

در همین حال ابعاد مرگ آرمیتا گراوند که بدون حجاب اجباری وارد قطار مترو و پس از خروج بی‌هوش شد و به مدت یک ماه به کما رفت، تاکنون مشخص نشده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی دلیل بی‌هوشی آرمیتا را «افت فشار» اعلام کردند، اما منابع حقوق بشری احتمال اتفاقی شبیه اتفاق برخورد مأموران گشت ارشاد با مهسا امینی را مطرح کرده‌ بودند.

مقام‌های جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر مأمورانی را با نام «حجاب‌بان» در متروهای تهران مستقر کرده‌اند تا با زنان و دختران مخالف حجاب اجباری برخورد کنند.

با استفاده از گزارش‌های باشگاه خبرنگار جوان و رادیوفردا؛ ف.ع/پ.پ