کشته شدن سه کودک و ۱۵ نظامی در پی حمله موشکی حوثی‌ها به مدرسه‌ای در یمن

عکس آرشیوی از نیروهای حامی دولت یمن

گزارش‌ها از یمن حاکی است که روز یکشنبه ۲۴ اسفند حمله موشکی شورشیان حوثی مورد حمایت حکومت ایران به مدرسه‌ای در غرب منطقه «تعز» به کشته شدن سه کودک و ۱۵ سرباز منجر شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نظامی دولت یمن و ساکنان منطقه گزارش داد که مدرسه یاد شده پیشتر به دست شبه نظامیان حوثی تصرف شده بود اما هفته پیش، نیروهای حامی دولت موفق به بازپس‌گیری آن شدند.

جنگ در منطقه تعز در جنوب غربی یمن بین نیروهای وفادار به دولت قانونی یمن و شورشیان حوثی به‌تازگی شدت گرفته است.

گروه حوثی‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران حملات خود را برای تصرف استان نفت‌خیز و راهبردی «مارب» که از آخرین پایگاه‌های نیروهای دولتی در شمال یمن به شمار می‌رود، از ماه پیش آغاز کرده بودند. با وجود این، گزارش‌ها در روز یکشنبه حاکی از کاهش درگیری‌ها در این منطقه است.

شورشیان حوثی در سال ۲۰۱۴ صنعا و بخش گسترده‌ای از خاک یمن در شمال و نواحی مرکزی این کشور را تصرف و دولت یمن را مجبور کردند که به عربستان سعودی پناه ببرد.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان از بهار سال ۲۰۱۵ در حمایت از دولت قانونی یمن و برای مقابله با پیشروی شورشیان حوثی وارد جنگ شد.

بیشتر در این باره: سخنگوی وزارت دفاع عربستان: موشک و پهپاد را ایران به‌دست حوثی‌ها رسانده است

بحران یمن جنگی نیابتی بین تهران و ریاض قلمداد می‌شود. اگرچه شورشیان حوثی منکر وابستگی به حکومت جمهوری اسلامی هستند و تهران نیز حمایت نظامی و ارسال تسلیحات برای حوثی‌ها را تکذیب کرده است.

آمریکا اما در روزهای اخیر به حملات پیاپی حوثی‌ها واکنش نشان داد و اعلام کرد که متعهد است از هم‌پیمان خود، عربستان سعودی، در برابر چنین حملاتی دفاع کند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز و رادیو فردا/ آ.ت/ ک.ر