حوثی‌ها مدعی حمله به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی تجاری شدند

Mideast Tensions US Navy

گروه حوثی‌های یمن که مورد حمایت جمهوری اسلامی هستند، مدعی حمله به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی تجاری شدند.

یحیی سریع سخنگوی نظامیان حوثی شامگاه چهارشنبه ۱۷ مرداد اعلام کرد ناوشکن «لابون» آمریکا با شماری موشک و ناوشکن «کول» ایالات متحده آمریکا با تعدادی پهپاد مورد حمله قرار گرفتند.

او محل حضور این ناوشکن ها را خلیج عدن عنوان کرد.

ارتش آمریکا حمله به ناوشکن‌های خود را تایید نکرده است.

یحیی سریع همچنین گفت کشتی «کونت‌شیپ اونو» با پرچم لیبریا را نیز در دریای سرخ با تعدادی پهپاد و موشک مورد حمله قرار داده است.

او مدعی شد همه حملات انجام شده «دقیق و موفق» بود.

سخنگوی نظامی حوثی‌ها گفته است دو ناو یاد شده آمریکایی در حال عبور از دریای سرخ به سمت شمال برای محافظت از اسرائیل بودند.

آمریکا در پی تهدید تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل به خاطر قتل اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، حضور نظامی خود در نزدیکی اسرائیل را افزایش داده است.

بیشتر در این باره: حوثی‌های یمن حمله به یک کشتی تجاری در خلیج عدن را تایید کردند

حوثی‌ها از نوامبر پارسال با ادعای حمایت از فلسطینی‌ها در جنگ غزه، حملات به کشتی‌ها در آبهای اطراف خود را آغاز کردند. در پی حمله اسرائیل به بندر حدیده در ۲۰ ژوئیه به تلافی حمله پهپادی حوثی‌ها به این کشور، این گروه ستیزه‌جو حملات خود به کشتی‌ها را برای دو هفته متوقف کردند، اما از سه روز پیش دوباره حملات به کشتی‌ها را از سر گرفته‌اند.

حمله اسرائیل به بندر حدیده دست کم شش کشته و بیش از ۸۰ زخمی برجای گذاشت.

در پاسخ به حملات حوثی‌ها در دریای سرخ، تنگه باب‌المندب و آب‌های اطراف، ائتلافی به رهبری آمریکا نیز بارها سایت‌های نظامی حوثی‌ها را هدف قرار داده است.

ادامه ستیزه‌جویی حوثی‌های مورد حمایت ایران و حملات آنها به کشتی‌ها در حالی است که طی چند روز گذشته مناطق تحت کنترل آنها، خصوصا منطقه حدیده درگیر سیلاب‌های سهمگین بوده و روز چهارشنبه مرگ دست‌کم ۴۵ نفر تایید شد.