اسرائیل می‌گوید از پرونده قتل چهار اسرائیلی‌ به دست فلسطینیان رمزگشایی کرده است

اسرائیل اعلام کرد که روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور شمار دیگری از فلسطینیان مظنون به مشارکت در «عملیات تروریستی» را در نقاط مختلف کرانه باختری را بازداشت کرد و بدین ترتیب از پرونده قتل چهار اسرائیلی‌ به دست فلسطینیان رمزگشایی کرده است.

به گزارش شباک، سازمان امنیت داخلی این کشور، پس از شناسایی مظنونین از سوی این سازمان، ارتش اسرائیل برای بازداشت آن‌ها به نقاط مختلف کرانه باختری اعزام شدند.

از جمله بامداد شنبه چهار مرد فلسطینی که مظنون به کشتن یک شهروند اسرائیلی به نام یوسف حلمی هستند، در یک دهکده بازداشت شدند. مظنونین مردانی ۲۰ ساله هستند که دادگاه شهر ناصره حکم بازداشت آنها را صادر کرد.

نیروهای امنیتی اسرائیل و سربازان این کشور شامگاه جمعه نیز سه فلسطینی مظنون دیگر را در بخش دیگری از کرانه باختری بازداشت کردند. ارتش گفته که از آن‌ها مقادیری اسلحه هم به دست آمده است.

پلیس تل‌آویو ۱۷ شهریور خبر داد که نیروهایش یک مرد فلسطینی را در منطقه «یافو» در تل‌آویو بازداشت کردند که با کیفی از مواد انفجاری، در صدد دست زدن به یک عمل تروریستی در این شهر بوده است.

رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند که نیروهای امنیتی و نظامیان در آستانه اعیاد پاییزه یهودیان که از دو هفته دیگر شروع می‌شود و نگرانی نسبت به تشدید تنش بالا گرفته، غیر از شناسایی و بازداشت مظنونین مرتبط با برخی از حملات پیشین علیه اسرائیلی‌ها، اقدام به بازداشت‌های پیشگیرانه می‌کنند.

در دوره اخیر ده‌ها فلسطینی بازداشت شده‌اند که ورود نظامیان به دهکده‌های کرانه باختری برای دستگیری آن‌ها، با درگیری و کشته شدن شماری از فلسطینیان همراه بوده است.

آمریکا از افزایش شمار کشته‌ها ابراز «نگرانی» عمیق کرده اما نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل در پاسخی تند و صریح به آمریکا گفتند که کسی حق دخالت در دستور آتش به نیروهای اسرائیلی را ندارد.