مصرف بنزین روزهای گذشته در گیلان «سه میلیون لیتر» بیشتر از حد معمول

تصاویر منتشرشده در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی از شلوغی و ازدحام در صف‌های پمپ بنزین به دلیل حجم زیاد مسافر در استان گیلان حکایت دارند

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید مصرف بنزین در روزهای گذشته در استان‌های شمالی کشور به شدت افزایش یافته، تا جایی که این میزان در استان گیلان «سه میلیون لیتر» یعنی ۶۷ درصد بیشتر از روزهای عادی بود.

کرامت ویس‌کرمی روز جمعه ۱۶ شهریور با بیان اینکه میانگین مصرف بنزین در شش روز اخیر به ۱۳۵ میلیون لیتر رسیده است، به شبکهٔ خبر تلویزیون جمهوری اسلامی گفت: «روز گذشته فقط در استان گیلان ۷.۵ میلیون لیتر بنزین توزیع شد.»

آقای ویس‌کرمی تأیید کرد برخی جایگاه‌های سوخت در گیلان و غرب مازندران دست‌کم ساعت تعطیل شده‌اند.

او علت این مسئله را «ازدحام بسیار زیاد» در روزهای تعطیل گذشته اعلام کرد و گفت:‌ «هم‌اکنون در خروجی رشت به سمت قزوین به علت ترافیک، نفتکش‌های ما امکان تردد ندارند؛ روز گذشته هم ازدحام زیاد و ترافیک فوق سنگین داشتیم.»

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه گفت به دلیل این ترافیک «نفتکشی که در طی ۹ ساعت چهار مسیر را طی می‌کند، فقط یک مسیر را طی کند و توان آن به یک‌چهارم کاهش یابد».

تصاویر منتشرشده در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی از شلوغی و ازدحام در صف‌ پمپ‌های بنزین به دلیل حجم زیاد مسافر در استان گیلان حکایت دارند.

رسانهٔ حقوق بشری هیرکانی چهارشنبه ۱۴ شهریور با انتشار ویدئویی در شبکهٔ اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشته بود که کمبود مواد غذایی، شلوغی شدید در پمپ بنزین‌ها، ترافیک سنگین و افزایش قابل توجه تصادفات بخشی از مشکلات حاصل از ورود زیاد گردشگر به این استان است.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی غرب مازندران نیز روز چهارشنبه تأیید کرد که «ترافیک فوق سنگین» در راه‌های مواصلاتی برخی جایگاه‌های سوخت غرب این استان را «غیر فعال» کرد.

بیشتر در این باره: «ترافیک فوق سنگین» جاده‌ها، جایگاه‌های سوخت غرب مازندران را غیر فعال کرد

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، نیز روز چهارشنبه از صف‌های طولانی بنزین در تنکابن، عباس‌آباد، نشتارود، سلمانشهر و رامسر خبر داد.

پیش از این نیز بارها عرضهٔ بنزین در مناطق مختلف استان مازندران به دلیل حضور مسافران در روزهای تعطیل تابستانی با اختلال روبه‌رو شده‌ است.

جایگاه‌‌های سوخت غرب و مرکز این استان در اوایل مرداد سال گذشته به مدت ۷۲ ساعت از ارائه خدمات ناتوان بودند. آن زمان نیز مقامات محلی ترافیک سنگین جاده‌ها را دلیل اصلی این مشکل عنوان کردند.

با استفاده از گزارش‌های صدا و سیما، اعتماد و رادیوفردا/ پ. م./ ف. دو.