برقراری ارتباط تصویری با ۴۱ کارگر هندی محبوس در تونل پس از ۱۰ روز

تونل فروریخته در اوتارکاشی واقع در ایالت اوتاراکند در شمال هند

۱۰ روز پس از فروریختن یک تونل در جاده‌ای در شمال هند، مقام‌های این کشور اعلام کردند که سرانجام روز سه‌شنبه ۳۰ آبان موفق شده‌اند با ۴۱ کارگر ساختمانی محبوس در این تونل، ارتباط تصویری برقرار کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امدادگران توانسته‌اند با وارد کردن لوله‌ای نازک از میان آوار این تونل، یک «دوربین آندوسکوپی» را به محل گیر افتادن کارگران برسانند و از همین طریق، غذای گرم و آب نیز برای آنها فراهم کنند.

پیش از ارسال دوربین، امدادگران با استفاده از رادیو با مردان داخل تونل در ارتباط بودند، اما ارتباط تصویری نشان می‌دهد درحالی که این کارگران خسته و مضطرب به نظر می‌رسند، اما همه آنها سالم‌اند.

مهندسان در روزهای اخیر در تلاش بودند با دستگاه غول‌پیکر حفاری زمین، دالانی افقی ایجاد کرده و با گذر از ۵۷ متر سنگ و خاک به محفظه مردان محبوس برسند، اما این دستگاه به صخره‌هایی سخت برخورد کرد و شنیده شدن صدای ترک در روز جمعه «باعث وحشت و توقف عملیات شد.»

این تونل ۴.۵ کیلومتری در ایالت اوتاراکند در شمال هند واقع شده و قرار است ساخت آن زمان سفر بین محبوب‌ترین اماکن مذهبی هندو در کشور را کاهش بدهد.

کارشناسان پیش از این در مورد تأثیر ساخت و سازهای گسترده در اوتاراکند به این دلیل که بخش‌های بزرگی از این ایالت در معرض رانش زمین است، هشدار داده‌ بودند.