دو جوان کُرد در تیراندازی نیروهای امنیتی در جشن نوروزی کرمانشاه مجروح شدند

تصویری از برگزاری مراسم نوروزی در یکی از روستاهای کرمانشاه

رادیو فردا مطلع شده نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به دو جوان کُرد در هنگام «رقص و شادی» در مراسم نوروزی در یکی از پارک‌های کرمانشاه تیراندازی کرده و آن‌ها را مجروح کرده‌اند.

منابع مطلع به رادیو فردا گفتند با وجود اینکه این حادثه روز پنج‌شنبه، دوم فروردین، رخ داده «به علت تهدید و فشار وزارت اطلاعات به خانواده‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی»‌، این خبر در زمان وقوع رسانه‌ای نشده است.

بر همین اساس محمد احمدیانی و آرمان بصیری، اهل کرمانشاه، «از فاصلهٔ نزدیک» هدف تیراندازی نیروهای امنیتی قرار گرفتند.

این دو شهروند اکنون در بیمارستان بستری و تحت نظر نیروهای امنیتی قرار دارند.

بیشتر در این باره: استانداری کرمانشاه: برای هرگونه جشن نوروزی باید از ما اجازه بگیرید

با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ممانعت دستگاه‌های حکومتی از برگزاری همگانی جشن نوروز در برخی مناطق غرب کشور، استانداری کرمانشاه روز دوشنبه،‌ ششم فروردین‌ماه، هرگونه تجمع بزرگ و جشن عمومی مربوط به نوروز را منوط به «کسب مجوز» کرد.

در همین زمینه علی شعبانی، معاون سیاسی استاندار کرمانشاه، نیز یک روز پیش از آن بدون اشاره به آمار از احضار، بازداشت و تشکیل پرونده قضایی برای شماری از «مجریان» و «مبلغان» جشن نوروز در این استان خبر داده بود.

او برپایی تجمع عمومی به مناسبت نوروز در برخی نقاط این استان را به گروه‌های «وابسته و خارج‌نشین» نسبت داد که به گفته او «با تشویق به برگزاری مراسم رقص مختلط» به دنبال «تشدید شکاف و اختلاف بین مردم، اقوام و مذاهب مختلف» هستند.