افتتاحیه سه امتیازی استقلال با نکونام در آبادان

Iran

تیم فوتبال استقلال در اولین بازی با سرمربیگری جواد نکونام، در ورزشگاه تختی آبادان ۳ بر صفر مقابل صنعت نفت پیروز شد تا همراه با گل‌گهر در صدر جدول بایستد.

استقلال به دلیل استفاده از سقف بودجه، ‌اجازه نیافت که قرارداد مربی جدیدش مهدی هاشمی‌نسب را ثبت کند. آبی پوشان با رسیدن به سقف ۳۰۰ میلیارد تومانی، قادر به ثبت بازیکن و مربی‌ دیگری نیستند.

این در حالی است که طبق گزارش خبرگزاری ایسنا، این تیم تاکنون فقط قرارداد ۱۷ بازیکن بزرگسال را به ثبت رسانده و حتی نتوانسته قرارداد سعید مهری که بازیکن فصل قبل خودش است را نهایی کند. برای همین مهری مقابل صنعت نفت غایب بود.

قرارداد سسما دستیار اسپانیایی نکونام، آریا برزگر و منتظر محمد (بازیکن عراقی) هم به دلیل مشابه، امکان ثبت ندارد.

با این وجود استقلال برای پیروزی در مسابقه‌ای که ساعت ۲۳:۳۵ دقیقه به پایان رسید، با دردسر چندانی مواجه نشد. رضاوند، مطهری و حردانی گلزنان استقلال در آخرین بازی از اولین هفته لیگ برتر فوتبال ایران بودند.

گل سوم استقلال، از جمله گل‌های زیبای هفته نخست بود. صالح حردانی از کانال میانی استارت زد و پس از گذراندن توپ از بین پاهای حریف و عبور از دو مدافع دیگر، توپ را در گوشه دروازه فهد طالب سنگربان تیم ملی عراق قرار داد.

آبادانی‌ها در هفتادمین دقیقه فرصت جبران یکی از گل‌ها را داشتند و حتی دروازه‌بان استقلال را هم جا گذاشتند اما جلالی با ضربه سر، توپ را از روی خط دروازه برگرداند.

حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، جعفر سلمانی، کوین یامگا و ارسلان مطهری، نخستین ترکیب جواد نکونام در سرمربیگری استقلال بودند.

نکونام از دقیقه ۷۵ دقیقه به بعد مهرداد محمدی، پیمان بابایی، سبحان خاقانی، آرمان رمضانی و محمدحسین زواری را به میدان فرستاد.

سپاهان که جام قهرمانی فصل قبل را با اختلاف یک امتیاز به پرسپولیس واگذار کرد، شروعی موفقیت‌آمیز در نقش جهان داشت و جدال موسوم به خواهرخوانده‌ها را ۳-۱ به سود خود خاتمه داد.

شهریار مغانلو، رضا اسدی و رضا شکاری گلزنان طلایی پوشان در نخستین بازی فصل بودند. تراکتور در دقیقه ۸۹ یکی از گل‌ها را توسط سعید کریم آذر جبران کرد.

در این بازی نیلسون جونیور برزیلی از سپاهان و صفا هادی عراقی از تراکتور با دریافت کارت زرد دوم، توسط پیام حیدری از زمین اخراج شدند.

روی سکوها، یکی از هواداران تراکتور بیهوش شد و با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت. باشگاه سپاهان در بیانیه‌اش ''استرس عصبی، تنگی نفس و بی قراری'' را مشکل هوادار تیم مهمان عنوان کرد.

در این بین، باشگاه تراکتور می‌گوید محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان و عضو هیات رئیسه فدراسیون، علاوه بر اعتراض به داور در داخل زمین، به رختکن داوران رفته و آنجا هم معترض شده است.

پخش زنده بازی هم بی حاشیه نبود. اسماعیل حسینی گزارشگر سیمای اصفهان بدون فرصت خداحافظی، در نیمه دوم جای خودش را به فرد دیگری داد.

سایت طرفداری نوشته است علت تغییر این بود که حسینی در نیمه اول گفت: «جای خالی بانوان در ورزشگاه به شدت حس می‌شود.»

بازی هوادار با مس رفسنجان، تقابل ساکت الهامی سرمربی رفسنجانی‌ها با تیم سابقش گل نداشت اما بدون اخراجی نبود. بیژن حیدری داور مسابقه به سجاد شهباززاده که از استقلال به مس پیوسته، کارت قرمز نشان داد.

در راستای اعلام جدیت فدراسیون برای مقابله با درگیری‌ها و اتهامات، مجتبی حسینی سرمربی آلومینیوم اراک و مهدی رحمتی سرمربی نساجی با صدور دستور موقت از همراهی تیم‌های خود محر‌وم شده‌اند.

منصور باقری بازیکن پیکان و مهران موسوی بازیکن آلومینیوم اراک نیز محر‌وم شده‌اند. فدراسیون به محرومین ۴۸ ساعت فرصت داده است تا از اتهام انتسابی دفاع کنند.