هواپیمایی هما حمل پیجر و بی‌سیم در پروازهای لبنان را ممنوع اعلام کرد

شرکت‌های هوایی ایرانی همواره در مظان این اتهام بوده‌اند که نیروهای حزب‌الله را در پرواز به بیروت و سوریه جابه‌جا می‌کنند

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، هما، از مسافران پروازهای میان تهران و بیروت خواست هنگام پرواز از حمل «پیجر و بی‌سیم» خودداری کنند.

اداره کل روابط عمومی این شرکت هواپیمایی شامگاه جمعه،‌۳۰ شهریور، اعلام کرد این محدودیت حتی در مورد محموله، چمدان و چمدان دستی که از فرودگاه «رفیق حریری» در بیروت عبور می‌کنند، نیز اعمال خواهد شد.

به دنبال انفجار هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و تجهیزاتی دیگر در لبنان و بخش‌هایی از سوریه که در دست نیروهای گروه حزب‌الله بوده، لبنان از بیم مخاطرات این تجهیزات برای پروازها، حمل این دستگاه‌ها از سوی مسافران را ممنوع کرد.

اداره هوانوردی غیرنظامی لبنان روز پنج‌شنبه از تمامی خطوط هوایی که در لبنان فعالیت دارند خواست به مسافران اطلاع دهند که حمل هر نوع وسیله ارتباطی از این دست ممنوع است.

بیشتر در این باره: خط هوایی قطر حمل وسایل ارتباطی همچون بی‌سیم در پروازهای لبنان را ممنوع اعلام کرد

خطوط هوایی قطر (قطر ایرویز) نیز در همان زمان خبر داد هیچ مسافری حق حمل این نوع تجهیزات را در پرواز ندارد.

خطوط هوایی قطر تأکید کرد که مسافران از حمل پیجر، بی‌سیم و تجهیزات مشابه با خود، چه در هواپیما و چه در بارشان، منع هستند. قطرایرویز بر اعمال این ممنوعیت به‌ویژه برای مسافران لبنانی در پروازهایی از مبداء و به مقصد لبنان تأکید کرد.

شرکت‌های هوایی ایرانی که پروازهای متعدد روزانه به لبنان و سوریه دارند، همواره در مظان این اتهام بوده‌اند که نیروهای حزب‌الله یا عوامل ایرانی را که با حزب‌الله درارتباط هستند، در این پروازها جابه‌جا می‌کنند.

انفجار تجهیزات در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته که به فاصله ۲۴ ساعت رخ داد، دست‌کم ۳۷ کشته و هزاران زخمی، عمدتا در لبنان، برجای گذاشته است. شمار چشمگیری از مجروحان قطع عضو شده و صدها تن یک چشم یا بینایی خود را از دست داده‌اند.

بیشتر در این باره: انفجار پیجرها در لبنان؛ تعلیق پروازهای خارجی به تهران و تل‌آویو، ادامه واکنش‌ها