پس از دو ماه، آمار رسمی روزانه قربانیان کرونا در ایران از صد نفر بیشتر شد

برای نخستین بار در طول دو ماه گذشته، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از سه رقمی شدن آمار قربانیان کرونا در طول یک روز خبر داد و گفت ۱۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.

سیما سادات لاری که روز یک‌شنبه ۲۵ خرداد تازه‌ترین آمار رسمی ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در ایران را از شبکه خبر تلویزیون اعلام می‌کرد ، گفت با احتساب این تعداد از قربانیان، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران طبق آمار رسمی به ۸ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

در دو ماه اخیر به طور معمول، در آمارهای رسمی، تعداد قربانیان جدید در طول یک روز کمتر از صد نفر بود و آمار جدید نشان‌دهنده رشد تعداد قربانیان است.

سخنگوی وزارت بهداشت نیز سه رقمی شدن آمار قربانیان را «دردناک» خوانده و خواستار افزایش توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده است.

آخرین آمار سه رقمی قربانیان مربوط به ۲۵ فروردین است که ۱۱۱ نفر در طول یک روز جان خود را از دست دادند.

او همچنین از شناسایی ۲ هزار و ۴۷۲ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت تعداد کل بیماران به ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر رسیده است.

به گفته خانم سادات لاری ۲ هزار و ۷۸۱ نفر از بیماران نیز در «وضعیت شدید» این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

آمار روزانه وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در ایران در حالی منتشر می‌شود که پیش از این برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر این وزارتخانه را به پنهانکاری درباره آمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا متهم کرده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از نشست خبری خود گفت در حال حاضر ۷ استان آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.