ژنرال آمریکایی: نفوذ هکرهای ایرانی به وب‌سایت مربوط به انتخابات را خنثی کردیم

دولت جو بایدن در دومین ماه کاری خود در گزارشی نوشته بود که ایران و روسیه در روند انتخابات آبان ۱۳۹۹ آمریکا اخلال کردند

مقام‌های آمریکایی خبر می‌دهند که هکرهای مرتبط با جمهوری اسلامی پیش از این به یک وب‌سایت دولتی محلی که قرار بود نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را گزارش دهد رخنه کرده بودند، اما ارتش ایالات متحده به‌موقع این نفوذ را کشف و خنثی کرد.

این موضوع را یک ژنرال ارشد آمریکایی روز دوشنبه ۴ اردیبهشت در جریان یک همایش کارشناسان امنیت سایبری گزارش داد.

سرلشکر ویلیام هارتمن که رئیس ستاد ملی سایبری در وزارت دفاع ایالات متحده است، افزود که این حمله هکری به وب‌سایت یکی از شهرداری‌ها در آمریکا انجام شده، اما نام این شهر را اعلام نکرد.

این مقام دفاع سایبری توضیح داد که هکرهای ایرانی توسط هکرهای نظامی آمریکایی از شبکه بیرون انداخته شدند و اقدام آنها هیچ تأثیری بر نتیجه آرا نداشت.

بیشتر در این باره: مایکروسافت: گروه هکری مرتبط با حکومت ایران زیرساخت‌های آمریکا را هدف قرار داده است

او گفت: «هرگز این خطر وجود نداشت که شمارش آرا تغییر کند زیرا چنین وب‌سایت‌هایی شب قبل از انتخابات داده‌های اولیه را گزارش می‌دهند اما سپس نتایج تأیید شده آرا نیز منتشر می‌شود.»

به گفته این ژنرال ارشد آمریکایی «در هر صورت مقامات ایالات متحده نگران بودند که هکرها ممکن است از دسترسی خود به وب‌سایت برای گمراه کردن مردم با ارسال نتایج جعلی استفاده کنند.»

پیش از این در ۲۷ آبان ۱۴۰۰، وزارت خزانه‌داری آمریکا شش فرد و یک شرکت متعلق به افراد ایرانی‌تبار را به اتهام اخلال در انتخابات پیشین ریاست جمهوری و تلاش برای ضربه زدن به اعتماد رای‌دهندگان به سیستم انتخاباتی آمریکا تحریم کرد.

دولت جو بایدن در دومین ماه کاری خود در گزارشی نوشته بود که ایران و روسیه در روند انتخابات آبان ۱۳۹۹ آمریکا اخلال کردند.

آن زمان، علی‌رضا میریوسفی، سخنگوی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در صفحه توئیترش مدعی شد که «بر خلاف آمریکا، ایران در انتخابات کشورهای دیگر مداخله نمی‌کند».

با استفاده از گزارش‌های واشینگتن‌پست و سی‌ان‌ان؛ پ.پ /ب.ب