مقام قضایی ایران، خبر ناپدید شدن «شاهد شکنجه» نوید افکاری را تکذیب کرد

رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن رد ادعای شاهین ناصری، شاهد شکنجه نوید افکاری در زندان، می‌گوید او «به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و طرح مقابله با کرونا در زندان، اخیرا از بند قبلی منتقل شده است.»

این مقام قضایی ایران همچنین نگرانی‌های مطرح‌شده پیرامون ناپدید شدن ناصری و بی‌خبری از وضعیت این زندانی را نتیجه «شتاب‌زدگی رسانه‌ها و ناآگاهان» خوانده است.

خبرگزاری ایرنا روز شنبه ۲۹ شهریور در گزارشی نوشت که کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس، ادعای شاهین ناصری به عنوان شاهد شکنجه نوید افکاری، قهرمان کشتی و معترض اعدام‌شده، را رد کرده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس مدعی شد که شاهین ناصری «در دوران تحقیقات پرونده به هیچ عنوان ملاقات و مواجهه با نوید افکاری نداشته» و ادعای او به عنوان شاهد شکنجه افکاری، «کاملا کذب» و «به دور از منطق» است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در همین روز، برخی از فعالان سیاسی و وکلای دادگستری از سرنوشت نامعلوم شاهین ناصری، فرزند عین‌الدین، ابراز نگرانی کردند.

مهدی محمودیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، روز شنبه، در صفحه توئیتر خود درباره وضعیت ناصری نوشت: «حدود ۱۰ روز است که خانواده‌اش از او خبری ندارند. گویا او را تحویل همان نهادی داده‌اند که او علیه مامورین آن شهادت داده است.»

گزارش‌ها حاکی است که ناصری در زندان عادل‌آباد شیراز محبوس بوده است.

به نوشته آقای محمودیان، او «در محضر دادگاه به شکنجه شدن نوید افکاری در حین بازجویی شهادت داده و شفاها نیز اظهارات خود را تایید کرده است».

هم‌زمان، بابک پاک‌نیا، عضو کانون وکلا و وکیل خانواده افکاری، روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «در صورتی که پرونده‌ای برای آقای سیدشاهین ناصری در مراجع قضایی مطرح شده باشد»، او آمادگی برعهده گرفتن وکالت ناصری را دارد.

این عضو کانون وکلا خواست پیام او توسط کسانی که «به خانواده آقای ناصری دسترسی دارند» انتقال یابد، تا امکان رسیدگی به وضعیت این زندانی و مطلع شدن از سرنوشت او هرچه سریع‌تر فراهم شود.

شاهین ناصری در روز ۹ آبان ۱۳۹۸ با نوشتن نامه‌ای رسمی و ثبت‌شده از زندان شهادت داده بود که شخصا در آگاهی شیراز شاهد شکنجه نوید افکاری بوده است. او در شهادت‌نامه رسمی خود می‌نویسد، نوید افکاری را در بازداشتگاه دیده و نوید به او گفته است که «عباسی، افسر پرونده‌، دستم را شکسته است».

دادگستری استان فارس، روز شنبه ۲۲ شهریور، در شرایطی از اجرای حکم اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر و از معترضان حکومت، خبر داد که همچنان ابهام‌ها و پرسش‌های بسیاری درباره پرونده او و نحوه اجرای حکم اعدامش وجود دارد.

در چنین شرایطی، بی‌خبری خانواده شاهین ناصری از وضعیت او در ۱۰ روز گذشته، نگرانی‌های فراوانی را در مورد سرنوشت شهادت‌دهنده در مورد شکنجه نوید افکاری در زندان به دنبال داشته است.