وزیر ارتباطات ایران مسئله اِعمال محدودیت و قطع اینترنت را تکذیب کرد

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات

در حالی که خبرگزاری‌های داخلی روز چهارشنبه با انتشار ویدئوهایی سخنانی از عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات را پخش کردند که می‌گفت: «به‌خاطر مسائل امنیتی و برخی بحث‌هایی که این روزها وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم‌گیری و اعمال شود»، وزارتخانه تحت تصدی او ساعاتی بعد این نقل قول را «اشتباه» توصیف کرده و اعمال محدودیت و قطع اینترنت را تکذیب کرد.

این تکذیبیه روز چهارشنبه در وب‌سایت مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داده شد و خبرگزاری ایلنا هم در خبری با عنوان «تکذیب ادعای قطع اینترنت در ساعات و روزهای آینده» نوشت که «ظهر امروز برخی خبرگزاری‌ها نقل قول اشتباهی از سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت منتشر کردند که پس از پیگیری‌های مرکز روابط عمومی این نقل قول اشتباه اصلاح شد».

تکذیب این نقل قول در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های حکومتی از جمله خبرگزاری ایسنا گزارش دادند که عیسی زارع‌پور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت، به اعمال محدودیت برای دسترسی به اینترنت اذعان کرده است.

اکنون به نوشته مرکز روابط عمومی و خبرگزاری ایلنا، عیسی زارع‌پور مدعی شده است که «در روزهای اخیر در برخی نقاط و برخی ساعات محدودیت‌های مقطعی وجود داشته که برطرف شده است و در حال حاضر شبکه ارتباطی هیچ مشکلی از منظر سرعت و کیفیت ارتباطی ندارد».

این ادعا در حالی است که در چند روز گذشته و همزمان با اعتراضات به مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، برخی منابع از قطع اینترنت در استان کردستان و به‌طور خاص شهرهای بزرگ این استان خبر دادند.

اینترنت تلفن همراه در مناطق مرکزی شهر تهران نیز سه‌شنبه شب همزمان با اعتراضات خیابانی در پایتخت قطع شد.

در بحبوحه سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ که به کشته‌شدن حدود ۱۵۰۰ معترض انجامید، حکومت جمهوری اسلامی ایران اینترنت کل کشور را به مدت چند روز به‌طور کامل قطع کرد.