آمار رسمی کرونا در ایران: ۸۷ هزار مبتلا و ۵۴۸۱ قربانی

آمار رسمی جمهوری اسلامی از کرونا بسیار کمتر از آمار واقعی مبتلایان و درگذشتگان است

با ابتلای ۱۰۳۰ نفر دیگر در ایران به ویروس کرونا و مرگ ۹۰ بیمار، آمار رسمی مبتلایان در ایران به ۸۷ هزار و ۲۶ نفر و شمار کشته‌شدگان به ۵۴۸۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، روز پنج‌شنبه، چهارم اردیبهشت، در گزارش روزانه خود با اعلام این آمار همچنین گفت تاکنون بر اساس معیارهای این وزارتخانه ۳۸۹ هزار تست قطعی در ۱۲۶ مرکز آزمایشگاهی مورد تأیید این وزارتخانه انجام شده است.

به‌ گفته این مقام وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، ۶۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند و هم‌اکنون ۳۱۰۵ بیمار بدحال در مراکز درمانی تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بیشتر در این باره: حمله سخنگوی وزارت بهداشت به شورای شهر تهران بر سر آمار کرونا


در روزهای گذشته رئیس شورای شهر تهران و برخی اعضای این شورا اعلام کردند که آمار ابتلا به کرونا در ایران بسیار بیشتر از آمار رسمی است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار گزارشی اعلام کرده است که آمار واقعی تعداد افراد جان‌باخته حدود دو برابر و آمار مبتلایان بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

آقای جهانپور روز دوشنبه، اول اردیبهشت، در یک نشست خبری ویدئویی در این باره گفت: «هر کسی هر چیزی می‌خواهد بگوید؛ ما فقط آمار موارد شناخته‌شده و قطعی را اعلام می‌کنیم و به کسی هم به صورت شخصی جواب نمی‌دهیم.»

با این حال، روز سه‌شنبه، ۲۷ فروردین، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، با اعلام این که امکان برآورد دقیق همه مبتلایان به ویروس کرونا در هیج کشوری نیست، گفته بود: «این‌که چندین برابر آمار اعلام‌شده، مرگ [ناشی از کرونا] داریم، قطعاً درست است.»