ایران رتبه هفتم را به لحاظ مصرف روزانه بنزین ثبت کرد

بر اساس یک گزارش رسمی وزارت نفت که نسخه‌ای از آن به دست رادیو فردا رسیده، ناترازی بنزین در کشور از تابستان پارسال اوج گرفته است

سخنگوی صنف جایگاه‌داران ایران از افزایش مصرف بنزین در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت که این افزایش مصرف در ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رضا نواز اعلام کرد که افزایش مصرف بنزین در این روزها موجب شد ایران در بین کشورهای جهان رتبه هفتم را به لحاظ مصرف روزانه بنزین ثبت کند.

آقای نواز افزایش سفرهای نوروزی و پرمصرف بودن خودروها در ایران را به عنوان عوامل اصلی ثبت این رکورد برشمرده‌ است.

ایسنا در گزارش خود آورده‌ که در روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ و آخرین روز پارسال، بیش از ۱۴۴ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده و آن را رکوردی بی‌سابقه در مصرف بنزین کل کشور دانسته‌ است.

براساس این گزارش، در ۱۰ روز پایانی سال ۱۴۰۱ به‌طور میانگین ۱۲۱.۸ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس یک گزارش رسمی وزارت نفت که نسخه‌ای از آن به دست رادیو فردا رسیده، ناترازی بنزین در کشور از تابستان پارسال اوج گرفته است و دولت مجبور شده که حدود ۵۰۰ میلیون لیتر از ذخایر استراتژیک بنزین خود را وارد بازار کند که معادل یک سوم ذخایر استراتژیک بنزین است.
عدم توسعه پالایشگاه‌های جدید، فرسوده بودن خودروها و در نتیجه پرمصرف بودن آن‌ها همراه با ورود سالانه یک میلیون دستگاه خودرو ساخت داخل به بازار مهمترین علت ناترازی روزافزون بنزین در کشور است.