واکنش ایران به طرح ربودن مسیح علی‌نژاد: «سناریوسازی هالیوودی است»

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در رابطه با اعلامیه وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر طرح جمهوری اسلامی برای ربودن مسیح علی‌نژاد از فعالین حقوق مدنی ایرانی در ایالات متحده اعلام کرد این موضوع «واقعا ارزش پاسخگویی ندارد».

وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تیم چهار نفره وابسته به دستگاه‌ اطلاعاتی ایران تلاش کرده است که مسیح علی‌نژاد را از نیویورک برباید ولی این برنامه‌ریزی خنثی شده است.

بر اساس این بیانیه، علیرضا شوارقی فراهانی، ۵۰ ساله، محمود خاضعین، ۴۲ ساله، کیا صادقی ۳۵ ساله و امید نوری ۴۵ سال همگی شهروند ایران متهم شده‌اند که قصد داشتند با ربودن مسیح علی‌نژاد٬ او را به ایران منتقل کنند تا در دادگاهی در ایران محاکمه شود.

سعید خطیب زاده روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه به خبرگزاری ایسنا گفت: «این ادعای جدید دولت آمریکا که دشمنی آشکار و پنهانش با ایران بر کسی پوشیده نیست، آن قدر بی‌پایه و مضحک است که واقعا ارزش پاسخگویی ندارد».

به‌گفته وی، این اولین بار نیست که آمریکا به این قبیل «سناریوسازی‌های هالیوودی که تنها هدف آن احیای ناامیدانه مهره‌های سوخته و بی ارزش‌شده خود می‌باشد، مبادرت می‌ورزد».

تکذیب جمهوری اسلامی در حالی است که حکومت ایران طی سال‌های گذشته چند فعال سیاسی خارج از کشور را ربوده است که نمونه آن ربایش روح‌الله زم مدیر کانال تلگرامی «آمد نیوز» و فعال سیاسی منتقد جمهوری اسلامی است که مهر ۹۷ در عراق ربوده و به ایران برده شد که پس از مدتی اعدام شد.

مسیح علی‌نژاد به رادیو فردا گفته است حکومت ایران در هدف خود برای «خفه‌کردن» صدای او و مردم موفق نخواهد شد و توطئه ربودن او منجر به «تغییر مسیر» او در زندگی و فعالیت‌هایش نخواهد شد.

با استفاده از گزارش‌های ایسنا و سایت رادیو فردا/د.خ/ک.ر