ظریف ابراز نگرانی بوریس جانسون درباره برنامه هسته‌ای ایران را «ریاکارانه» دانست

وزیر خارجه ایران می‌گوید که «تسلیحات اتمی و تمام تسلیحات کشتارجمعی وحشیانه هستند و باید ریشه‌کن شوند».

وزیر خارجه ایران اظهارات بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را «ریاکارانه» خواند و گفت که تهران مخالف تولید سلاح هسته‌ای است.

محمدجواد ظریف روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند در صفحه توئیتر خود نوشت که بوریس جانسون در اظهارنظری «از هر جهت ریاکارانه» می‌گوید نگران است که ایران موفق به تولید سلاح هسته‌ای شود، و «در همان روز اعلام می‌کند که کشورش زرادخانه اتمی خود را گسترش می‌دهد».

اشاره آقای ظریف به سیاست جدید دولت بریتانیاست که روز سه‌شنبه اعلام شد و طبق آن قرار است که کلاهک‌های هسته‌ای بریتانیا به ۲۶۰ عدد برسد.

ایران از یکسال پیش در واکنش به خروج واشینگتن از برجام و بازگشت تحریم‌ها، به صورت تدریجی از تعهدات هسته‌ای خود عدول کرده است. دولت جدید ایالات متحده از تمایل خود برای بازگشت به برجام خبر داده اما شرط آن را اجرای کامل تعهدات هسته‌ای ایران عنوان کرده است. ایران اما می‌گوید که واشینگتن در گام نخست باید تحریم‌ها را لغو کند.

در این میان سه کشور اروپایی باقی مانده در برجام شامل فرانسه، بریتانیا و آلمان ابراز نگرانی کرده‌اند که ایران به سمت تولید سلاح هسته‌ای گام بردارد، اما تهران تاکید دارد که در پی سلاح هسته‌ای نیست.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در ماه‌های اخیر بارها از اقدامات جمهوری اسلامی در زمینه برنامه هسته‌ای ابراز نگرانی کرده است.

با استفاده از شبکه اجتماعی توئیتر و گزارش‌های‌ رادیو فردا/ س.ن/ک.ر