شهر کتاب مرکزی تهران به‌دلیل «عدم رعایت حجاب اجباری» توسط مشتریان آن پلمب شد

کتاب‌فروشی‌ها و کافه‌کتاب‌های زیادی تا کنون توسط اداره اماکن به اتهام «عدم رعایت حجاب اجباری توسط زنان مراجعه‌کننده» پلمب شده‌اند

مأموران پلیس اماکن تهران شهر کتاب مرکزی این شهر را به‌دلیل عدم رعایت حجاب اجباری مشتریان آن پلمب کردند.

این کتابفروشی ظهر روز جمعه اول دی‌ با انتشار این خبر در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «وظیفه خود می‌دانستیم به اطلاع شما اهالی کتاب و فرهنگ برسانیم تا در سرما، آلودگی هوا و ترافیک به زحمت نیفتید.»

«شبکه شرق» نیز در این زمینه نوشت با وجود این‌که دلیل پلمب این فروشگاه «عدم رعایت مقررات صنفی و دستورات وزارت کشور» عنوان شده، «اما در گزارش ماموران، حضور بی‌حجاب مشتریان در این محل به عنوان دلیل پلمب شهر کتاب مرکزی قید شده است».

پیش از این تعدادی از کتاب‌فروشی‌ها و کافه‌کتاب‌ها در تهران و دیگر شهرهای ایران توسط اداره اماکن فرماندهی انتظامی به اتهام «عدم رعایت حجاب اجباری توسط زنان مراجعه‌کننده» پلمب شده‌ بودند.

مهرماه امسال، در ادامه موج پلمب واحدهای صنفی، اماکن تجاری، فرهنگی، گردشگری، دو کتابفروشی در تهران به نام «کتاب دی» و «کتاب خانه» پلمب شدند.

کتاب‌فروشی «دیدآور» در خیابان انقلاب تهران، «کتاب‌فروشی روباه قرمز» در مجتمع آ.اس‌.پ تهران، کتاب‌فروشی اردیبهشت متعلق به سروش صحت در رشت، شهر کتاب اردیبهشت اصفهان و شهر کتاب بابلسر از جمله کتاب‌فروشی‌‌هایی هستند که در فاصله فروردین ماه سال‌جاری تاکنون به اتهام عدم رعایت حجاب اجباری توسط مشتریان پلمب شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که با وجود سرکوب گسترده زنان و دختران مخالف حجاب اجباری از سوی حکومت ایران، زنان و دختران به مبارزه مدنی خود علیه جمهوری اسلامی با تن ندادن به حجاب اجباری ادامه می‌دهند.

طی این مدت شمار قابل توجهی به همین دلیل بازداشت و با برخوردهای قضایی و پلیسی مواجه شده‌اند.