محمدعلی کامفیروزی، وکیل برخی از بازداشت‌شدگان اعتراضات، بازداشت شد

محمدعلی کامفیروزی، وکیل دادگستری

گزارش‌ها از ایران حاکی است محمدعلی کامفیروزی، وکیل دادگستری که وکالت پرونده‌های برخی از دانشجویان و بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ایران را بر عهده دارد، پس از مراجعه به دادسرای اوین برای پیگیری پرونده‌های تحت وکالت خود بازداشت شد.

محمدعلی باقرپور، وکیل آقای کامفیروزی، روز پنج‌شنبه ۲۴ آذر به پایگاه خبری-تحلیلی «امتداد» گفت که «اصلا اخطاریه یا احضاریه‌ای جهت حضور موکلم در دادسرا نیامده» و این وکیل دادگستری ظاهرا صبح چهارشنبه «بدون طی تشریفات قانونی بازداشت شده است».

بازداشت آقای کامیفروزی در شرایطی صورت گرفته است که به گفته آقای باقرپور، موکل او هر روز برای پیگیری پرونده‌های تحت وکالت خود به دادسرای اوین مراجعه داشت و «احتمال اختفا و یا فرار او طبعا منتفی بود».

این وکیل دادگستری تاکید کرد که آقای کامفیروزی «به سامانه سنا دسترسی داشته و ابلاغ‌ها مرتبا در اختیار او قرار می‌گیرد. لذا به راحتی می‌توانستند از این طریق، او را احضار کنند».

آقای باقرپور همچنین گفته است که روز پنج‌شنبه، موکلش «با چشم‌بند و دستبند به همراه مامورین برای تفتیش منزل به محل زندگی خود منتقل شده و هنوز، علت بازداشت ایشان مشخص نیست».

محمدعلی کامفیروزی، وکالت پرونده‌های برخی از دانشجویان نظیر ملیکا قراگوزلو و روزنامه‌نگاران از جمله نیلوفر حامدی و الهه محمدی، خبرنگار بازداشتی روزنامه شرق و هم‌میهن را برعهده داشت.

پیشتر در اوایل روز پنج‌شنبه، ضیاء نبوی، فعال مدنی در توییتی از بازداشت محمدعلی کامفیروزی، خبر داده بود.

آقای نبوی نوشته است: «امثال کامفیروزی باید در زندان باشند تا دستگاه قضایی با خیال راحت و بدون مزاحمت احکام سنگین کیلویی و اعدام را صادر کند.»