حمله مسلحانه در دایکندی افغانستان «دست‌کم ۱۴ کشته برجای گذاشت»

عکس آرشیو

وزارت کشور حکومت طالبان از حمله افراد مسلح در ولایت دایکندی افغانستان خبر داد و اعلام کرد این حمله شماری کشته و مجروح برجای گذاشته است.

عبدالمتین قانی، سخنگوی وزارت کشور حکومت طالبان روز پنجشنبه ۲۲ شهریور به خبرگزاری فرانسه گفت که «مردان مسلح ناشناس» با تیراندازی به سمت مردم «غیرنظامیان را کشته‌اند».

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های محلی تعداد قربانیان این حمله را دست‌کم ۱۴ کشته و پنج زخمی گزارش کرده است.

گروه افراطی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

به گزارش رویترز، گروه موسوم به «داعش خراسان» در بیانیه خود مدعی شده که نیروهایش در جریان این حمله در مرکز افغانستان «پانزده شیعه» را کشته‌اند و شش نفر هم زخمی شدند.

یکی از ساکنان منطقه به بخش افغان رادیو اروپای آزاد این حمله علیه افرادی صورت گرفت که «برای استقبال از زائران کربلا عازم فیروزکوه [مرکز ولایت غور] بودند».

به گفته این منبع، این افراد برای استقبال خویشاوندان خود که از سفر کربلا بازمی‌گشتند عازم فیروزکوه بودند اما «چهار نفر کمین گرفته بودند» و به سوی آنها تیراندازی کردند.

به گزارش رویترز، این نخستین حمله به غیرنظامیان در دایکندی از زمان قدرت گرفتن دوباره طالبان در افغانستان است.

«داعش خراسان» به شاخه‌ای از گروه داعش که در افغانستان و کشورهای اطراف آن، همچون ایران و آسیای میانه، فعالیت می‌کند گفته می‌شود.

این شاخه از داعش با وجود اشتراکات مذهبی با طالبان، رقیب آنها به شمار می‌رود و همچنین سابقه‌ای طولانی در حمله به شیعیان دارد.