جسد نوجوان اسرائیلی ناپدیدشده در کرانهٔ باختری پیدا شد

به آتش کشیدن شدن خانه فلسطینی‌ها در روستای «المغیر» توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی

جسد بنجامین آچیمیر، نوجوان اسرائیلی مفقودشده، در حالی در کرانهٔ باختری پیدا شد که این مسئله باعث خشونت‌ها در اراضی اشغال‌شده توسط اسرائیل را شدت داده است.

ارتش اسرائیل، روز شنبه، ۲۵ فروردین‌ماه، با اعلام این خبر گفت که این نوجوان در یک «حملهٔ تروریستی» کشته شده است.

تاکنون مسئولیت قتل این نوجوان را فرد یا گروهی به عهده نگرفته است.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد جسد بنجامین آچیمیر توسط یک پهپاد کشف شد و او مورد اصابت گلوله قرار نگرفته است. اما به جزئیات بیشتری درباره دلیل مرگ او اشاره نکرد.

شهرک‌نشینان اسرائیلی دیروز و امروز در واکنش به ناپدید شدن این نوجوان به روستای فلسطینی «المغیر» در کرانهٔ باختری حمله کردند.

مقامات بهداشتی فلسطین روز جمعه اعلام کردند که در این حمله یک جوان ۲۶ سالهٔ فلسطینی کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند.

شهرک‌نشینان اسرائیلی روز شنبه نیز دوباره به این روستا حمله کردند و دو خانه و چندین خودرو را به آتش کشیدند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که در این حمله سه نفر مجروح شدند که حال یک نفر از آن‌ها وخیم است.

بیشتر در این باره: گزارشی از اعزام «نیروی کمکی» به خاورمیانه توسط آمریکا باوجود «نارضایتی» از اسرائیل

خبرگزاری رسمی فلسطین، وفا، نیز گزارش داده که شهرک‌نشینان اسرائیلی در روستای دیگری به نام «دوما» چندین خانه را به آتش کشیدند. هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده که شش نفر در این حملات بر اثر تیراندازی مجروح شده‌اند اما نگفته‌اند که عوامل این تیراندازی چه کسانی بوده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل، نیز با محکوم کردن این قتل گفت: «ما به قاتلان و یاران آن‌ها دست پیدا خواهیم کرد، همان‌طور که با هرکسی که به شهروندان اسرائیل آسیب بزند، برخورد می‌کنیم.»

ربوده و کشته‌ شدن سه نوجوان اسرائیلی ۱۰ سال پیش در کرانهٔ باختری باعث شعله‌ور شدن جنگ ۵۰ روزه میان اسرائیل و حماس شد که تا آن زمان مرگبارترین درگیری میان دو طرف محسوب می‌شد.

تنش‌ها در کرانهٔ باختری به ویژه از زمان آغاز جنگ اسرائیل و گروه افراطی حماس افزایش یافته است.

این جنگ پس از حملهٔ این گروه به جنوب اسرائیل آغاز شد که در آن ۱۲۰۰ نفر کشته و ۲۵۰ نفر توسط حماس به گروگان گرفته شدند.

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

به گفتهٔ بهداشت غزه که زیرنظر حماس اداره می‌شود، تاکنون بیش از ۳۳ هزار فلسطینی در نوار غزه بر اثر حملات اسرائیل کشته شده‌اند.