فرود اضطراری پرواز تاشکند- دبی در شیراز؛ یک سرباز زن اسرائیلی از سرنشینان هواپیما بود

فرودگاه شیراز (عکس از آرشیو)

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه تایید کرد که یک سرباز زن اسرائیلی در بین مسافران یک هواپیمای مسافری بوده که به تازگی مجبور به فرود اضطراری در ایران شد.

به گزارش جروزالم پست این سرباز اسرائیلی مسافر پروازی از مبدا تاشکند ازبکستان به مقصد دبی در امارات متحده عربی بوده است٬ اما به علت «بیهوش شدن» خلبان، این هواپیما مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز می‌شود.

ارتش اسرائیل می‌گوید، این سرباز ۱۹ ساله روسی زبان که در یک «موقعیت غیر حساس در فرماندهی شمال ارتش اسرائیل» خدمت می‌کند، برای تعطیلات و جهت دیدار با خانواده خود به ازبکستان سفر کرده بود.

طبق این گزارش، این هواپیما و سرنشینانش به مدت ۹ ساعت در شیراز بودند تا دوباره مسیر خود به دبی را از سر بگیرند.

در همین زمینه، غلامرضا کریم‌آقایی، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس، هفته گذشته گفته بود: «ساعت ۶ صبح امروز پنجشنبه پنجم آبان‌ماه یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت فلای دبی از مبداء تاشکند به دبی در فرودگاه شیراز فرود اضطراری داشت.»

او اضافه کرده بود: «این هواپیما که پرواز فلای دبی، بویینگ ۷۳۷ سری ۸۰۰ بود با اعلام اضطراری به دلیل بیهوشی خلبان اول در این فرودگاه به زمین نشست.»

طبق این گزارش، با آمدن خلبان دیگر از دبی به شیراز، این هواپیما ساعت ۱۶ همان روز پس از جایگزین کردن «کروی پرواز توسط شرکت فلای دبی»، فرودگاه شیراز را ترک و پرواز کرد.

جروزالم پست می‌گوید این رویداد شباهت‌هایی با صحنه‌های آغازین سریال پرطرفدار «تهران» دارد که در آن موساد از فرود اضطراری یک هواپیما برای اعزام یک مامور خود به ایران٬ استفاده می‌کند. در این فیلم، دو اسرائیلی دیگر نیز سرنشین این هواپیما هستند که توسط نیروهای امنیتی ایران مورد بازجویی قرار می‌گیرند، اما موفق می‌شوند بدون مشکلی به کشور خود بازگردند.

با استفاده از جروزالم پست و تسنیم