نتانیاهو: ایران زودتر از آنچه مردم آن فکر می‌کنند آزاد می‌شود

بنیامین نتانیاهو در یک پیام ویدئویی به زبان انگلیسی خطاب به مردم ایران گفت که اسرائیل «در کنار شما است» و بار دیگر هشدار داد هیچ جایی در خاورمیانه نیست که از دسترس اسرائیل خارج باشد.

نخست‌وزیر اسرائیل در این ویدئو که روز دوشنبه نهم مهر منتشر شد، با اشاره به «اظهارات آتشین» مقام‌های جمهوری اسلامی درباره دفاع از لبنان و غزه گفت: «این حکومت هر روز منطقه ما را بیشتر به عمق تاریکی و جنگ می‌برد».

او افزود: «هر لحظه که می‌گذرد، این حکومت شما مردم نجیب ایران را به پرتگاه نزدیک‌تر می‌کند».

آقای نتانیاهو با اشاره به این که جمهوری اسلامی به مردم ایران اهمیت نمی‌دهد، گفت که اگر حکومت ایران برای مردم اهمیت قائل بود «میلیاردها دلار پول را بری جنگ‌های بیهوده در سراسر خاورمیانه تلف نمی‌کرد».

نخست‌وزیر اسرائیل در بخش دیگری از این پیام ویدئویی اعلام کرد: «وقتی ایران سرانجام آزاد شود، که این لحظه زودتر از آنچه مردم فکر می‌کنند از راه می‌رسد، همه‌چیز متفاوت خواهد شد».

او افزود: «مردمان باستانی ما، یهودیان و ایرانیان، سرانجام به صلح می‌رسند. کشورهای ما، ایران و اسرائیل، سرانجام به صلح می‌رسند».

بنیامین نتانیاهو ادامه داد: «وقتی آن روز فرا برسد، شبکه تروری که حکومت [جمهوری اسلامی] در پنج قاره ساخته است، ورشکسته و برچیده خواهد شد. بر اساس استعدادهای عظیمی که در ایران وجود دارد با سرمایه‌گذاری جهانی، گردشگری گسترده و نوآوری‌های فناورانه بر اساس استعدادهای عظیمی که در ایران وجود دارد آینده‌ای درخشان در انتظار ایران خواهد بود. آیا این بهتر از فقر بی‌پایان، سرکوب و جنگ نیست؟»

نخست‌وزیر اسرائیل اضافه کرد: «اجازه ندهید یک گروه کوچک از دین‌سالاران افراطی، امیدها و رؤیاهای شما را نابود کنند. شما شایسته بهتر از این‌ هستید. فرزندان شما شایسته بهتر از این هستند. کل جهان شایسته بهتر از این است.»

او خطاب به مردم ایران تصریح کرد: «می‌دانم که شما از متجاوزان و قاتلان عضو حماس و حزب‌الله حمایت نمی‌کنید، اما رهبران شما این کار را می‌کنند. شما سزاوار بیشتر هستید. مردم ایران باید بدانند، اسرائیل در کنار شماست. باشد که با هم آینده‌ای از رفاه و صلح را ببینیم».

نخست‌وزیر اسرائیل در عین حال هشدار داد: «هیچ جایی در خاورمیانه نیست که اسرائیل به آن دسترسی نداشته باشد. هیچ جایی نیست که ما نرویم و از مردم و کشور خود دفاع نکنیم.»

بنیامین نتانیاهو نخست‎‌وزیر اسرائیل روز ششم مهرماه نیز در جریان سخنرانی‌ خود در سازمان ملل که ساعتی پیش از کشته شدن حسن نصرالله انجام شد، گفت «هیچ‌جایی» در ایران نیست که «دست بلند اسرائیل به آن نرسد و این در مورد کل خاورمیانه صدق می‌کند.»

او این هشدار را در پی بازگشت به اسرائیل در روز هفتم مهر تکرار کرد.

بیشتر در این باره: حزب‌الله کشته شدن حسن نصرالله در حمله اسرائیل را تأیید کرد

تنها ساعتی پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو در نشت مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در حمله هوایی ارتش اسرائیل به مقر فرماندهی اصلی حزب‌الله در ساختمان‌های منطقه ضاحیه در حومه جنوبی بیروت کشته شد؛ منطقه‌ای که در چند دهه گذشته زیر کنترل قوی حزب‌الله این قوی‌ترین نیروی تحت حمایت ایران در خاورمیانه بود.

حسن نصرالله مهم‌ترین وزنه مورد اتکای ایران در منطقه بود که تأکید داشت گروهش پول، اسلحه و تمامی نیازهای خود را از ایران دریافت می‌کند.

حزب‌الله در یک سال گذشته به بهانیه حمایت از گروه افراطی حماس وارد کارزار جنگی با اسرائیل شده است و اسرائیل نیز ار دو هفته پیش عملیات خود علیه این گروه را تشدید کرده و به جز دبیر کل این گروه ده‌ها تن دیگر از جانشینان احتمالی او و فرماندهی ارشد آن را در ضربات نظامی پیاپی از پای درآورده است.

ایالات متحده حزب‌الله را یک سازمان تروریستی می‌داند، اما اتحادیه اروپا شاخه نظامی آن را در فهرست سیاه قرار داده و شاخه سیاسی‌اش را تروریستی نمی‌داند. فراکسیون سیاسی حزب‌الله در مجلس لبنان هم نمایندگانی دارد.

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تایمز اسرائیل و رادیو فردا؛ س.ب/ ع.م