هشدار آلمان: حمله اسرائیل به رفح فاجعه انسانی به بار خواهد آورد

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، هشدار داد که حمله اسرائیل به شهر رفح در نوار غزه که حدود ۱.۳ میلیون نفر در آن پناه گرفته‌اند، یک فاجعه انسانی را رقم خواهد زد.

خانم بائربوک که در نشستی خبری در اورشلیم حضور یافته بود، اظهار داشت: «۱.۳ میلیون نفر آنجا در فضایی بسیار کوچک منتظرند. آنها واقعا در شرایط کنونی جایی برای رفتن ندارند... اگر ارتش اسرائیل به رفح که تحت چنین شرایطی قرار دارد، حمله کند، یک فاجعه انسانی به بار خواهد آمد.»

به گفته او، آلمان نیز پس از اقدام واشینگتن، بریتانیا و فرانسه در تحریم شهرک‌نشینان خشونت‌طلب در اسرائیل به اتحادیه اروپا فشار می‌آورد تا تحریم‌ها علیه افراط‌گرایانی را که به فلسطینیان در کرانه باختری حمله می‌کنند، بررسی کند.

این مقام دولت آلمان اظهار داشت: «باید در اروپا همه با هم سر این تحریم‌ها به توافق برسیم. برای این امر باید تمام ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا توافق داشته باشند. ما از طرف آلمان این خواسته را در اتحادیه اروپا مطرح کرده و پیش برده‌ایم.»

وی یادآور شد که اگر کشوری در منطقه شینگن، ممنوعیتی برای ورود نفراتی اعمال کند، این امر تنها زمانی محقق شد که کل کشورهای حوزه شینگن آن را انجام دهند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن/ک.ر