برای اولین بار در تاریخ دو کشور، نخست‌وزیر اسرائیل به امارات سفر می‌کند

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل

هم‌زمان با تلاش‌های دیپلماتیک اسرائیل برای تعمیق روابط با متحدانش در بحبوحه دور جدید مذاکرات هسته‌ای با ایران، نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل قرار است روز یک‌شنبه، ۲۱ آذر به امارات متحده عربی سفر کند که این اولین بار در تاریخ دو کشور است که یک نخست‌وزیر اسرائیلی به امارات متحده می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه و بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، آقای بنت روز دوشنبه در دیدار با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی درباره «تعمیق روابط بین اسرائیل و امارات، به‌ویژه مسائل اقتصادی و منطقه‌ای» گفت‌وگو خواهد کرد.

این دیدار در میانه تلاش‌های آشکار اسرائیل برای شکست مذاکرات هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد که دور هشتم گفت‌وگوهای آن از روز ۱۷ آذر در جریان است.

آقای بنت پیشتر خواستار توقف مذاکرات وین شده و تهران را به «باج‌خواهی هسته‌ای» متهم کرده و گفته بود که جمهوری اسلامی از هرگونه درآمد حاصل از لغو تحریم‌ها برای تقویت زرادخانه نظامی که می‌تواند به اسرائیل آسیب برساند، استفاده خواهد کرد.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل هم در سفری که اخیرا برای گفت‌وگو با مقامات آمریکا به این کشور داشته درباره حمله احتمالی ایران به اسرائیل هشدار و از آمادگی دفاعی این کشور خبر داده بود.

امارات سومین کشور عربی بود که سال گذشته پس از مصر و اردن با اسرائیل روابط کامل دیپلماتیک برقرار کرد.

این عادی‌سازی روابط در چارچوب توافقنامه‌ای موسوم به «توافقنامه ابراهیم» و با میانجی‌گری ایالات متحده شکل گرفت.