وزارت بهداشت غزه: تعداد کشته‌ها از ۳۴ هزار نفر فراتر رفت

چادرهای آوارگان غزه در شهر رفح در جنوب نوار غزه

حملات بامداد یک‌شنبه اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه ۱۸ کشته برجای گذاشت که بیشتر آنها کودک بودند.

اسرائیل تقریباً روزانه حملات هوایی به رفح انجام داده است، جایی که بیش از نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه از درگیری‌های جاری به آن پناه گرفته‌اند.

اسرائیل همچنین علی‌رغم درخواست‌های بین‌المللی برای خویشتن‌داری، از جمله از سوی ایالات متحده، اعلام کرده که حمله زمینی خود به نوار غزه را به شهر رفح که شهری در مرز مصر در جنوب است گسترش خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته مسئولان بیمارستان کویتی در غزه که اجساد را تحویل گرفته، اولین حمله بامداد یک‌شنبه اسرائیل در رفح، یک مرد، همسر و فرزند ۳ ساله آنها را به قتل رساند. این زن باردار بود و پزشکان موفق به نجات نوزاد شدند.

به گفته مسئولان بیمارستان، در حمله دوم ۱۳ کودک و دو زن همگی از یک خانواده کشته شدند. یک حمله هوایی در رفح در شب قبل، ۹ نفر از جمله ۶ کودک را کشت.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، این جنگ در هفت ماه گذشته منجر به کشته شدن حداقل ۳۴۰۴۹ فلسطینی و زخمی شدن ۷۶۹۰۱ نفر شده است.

این وزارتخانه که از سوی گروه افراطی حماس اداره می‌شود، در آمار خود بین افراد مسلح و غیرنظامی تفکیک قائل نمی‌شود، اما می‌گوید حداقل دو سوم تلفات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

بیشتر در این باره: تظاهرات هزاران اسرائیلی برای برگزاری انتخابات زودهنگام و آزادی گروگان‌ها

ایالات متحده و اروپا گروه حماس را گروهی تروریستی می‌دانند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرده است که به دلیل آواربرداری نشدن بسیاری از خرابه‌های به‌جا مانده از بمباران و غیرقابل دسترس بودن بعضی مناطق، آمار واقعی کشته‌شدگان بیشتر از این است.

از زمان آغاز جنگ غزه، حدود ۸۰ درصد جمعیت محاصره‌شده غزه مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و منطقه در آستانه قحطی گزارش می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه یک بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری را تصویب کرد که حدود ۹ میلیارد دلار آن کمک‌های بشردوستانه برای غزه است.

همزمان، ایالات متحده در مسیر تأیید یک بسته کمک نظامی چند میلیارد دلاری دیگر به اسرائیل است.

در روزهای اخیر، تنش‌ها در کرانه باختری نیز افزایش یافته است.

از ابتدای جنگ غزه تاکنون، دست‌کم ۴۶۹ فلسطینی توسط سربازان و شهرک‌نشینان اسرائیلی در کرانه باختری کشته شده‌اند.

اکثر این تعداد، در جریان یورش نظامی اسرائیل برای دستگیری افراد تحت تعقیب کشته شده‌اند. این دستگیری‌ها اغلب با درگیری مسلحانه همراه بوده است.