انفجار تانکر بنزین در کنیا دست‌کم ۱۳ کشته برجای گذاشت

مردم محلی دور تانکر منفجر شده جمع شده‌اند.

با هجوم جمعیت به یک تانکر واژگون‌شده حامل بنزین در کنیا روز شنبه ۲۶ تیر و آتش گرفتن این تانکر، دست‌کم ۱۳ نفر کشته و شمار دیگری از افراد به‌شدت دچار سوختگی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این افراد گالن در دست برای برداشت سوخت از این وسیله نقلیه سانحه‌دیده به اطراف آن هجوم آورده بودند و این تانکر به علتی که هنوز جزئیات آن مشخص نیست با انفجاری شدید دود غلیظی را به آسمان فرستاد.

تانکر یاد شده شامگاه شنبه در حوالی مالانگا، حدود ۳۱۵ کیلومتری شمال غربی نایروبی (پایتخت)، در بزرگراه شلوغ بین کیسامو و مرز اوگاندا با یک وسیله نقلیه دیگر تصادف کرده و واژگون شده بود.

مقام‌های پلیس می‌گویند در حال حاضر ۲۴ نفر در بیمارستان با سوختگی شدید بستری شده‌اند که برخی از آن‌ها کودک هستند و شمار واقعی جان‌باختگان این حریق نیز احتمالاً بالاتر از رقم اولیه است.

تصادفات مرگبار کامیون‌های سوخت‌رسان در جاده‌های خطرناک کنیا و برخی دیگر از مناطق آفریقای شرقی غیر معمول نیست. در سال ۲۰۰۹، بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر انفجار یک تانکر بنزین در شمال غربی نایروبی کشته شدند.

پس از آن نیز دست‌کم ۱۰۰ نفر در اثر انفجار یک تانکر در تانزانیا در سال ۲۰۱۹ جان باختند. پیش از آن، در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۰۰ نفر در یک حادثه مشابه در سودان جنوبی جان خود را از دست داده بودند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه/پ.پ/ک.ر