قاتل مامور پلیس «در کمتر از ۲۴ ساعت» بازداشت شد

عکسی که خبرگزاری ایسنا از قاتل مامور انتظامی پس از بازداشت منتشر کرد

فرمانده انتظامی استان فارس روز جمعه خبر داد که فردی که با ضربه چاقو یک مامور نیروی انتظامی را در روز پنج‌شنبه، ۱۴ بهمن، به قتل رسانده بود، «در کمتر از ۲۴ ساعت» بازداشت شد.

به گزارش رسانه‌های ایران، رهام بخش حبیبی روز جمعه ۱۵ بهمن در حاشیه مراسم خاکسپاری علی‌اکبر رنجبر، مامور کشته‌شده نیروی انتظامی، این خبر را اعلام کرد و گفت که قاتل پس از قتل در روستایی در شهرستان شیراز مخفی شده بود و «با همراهی مردم» دستگیر شده است.

به گفته آقای حبیبی، قاتل در هنگام بازداشت با سلاح سرد با پلیس درگیر شده و در حین این درگیری هم پایش شکسته است.

فرمانده انتظامی استان فارس به هویت قاتل اشاره نکرده و تنها از او به عنوان «یک مجرم سابقه‌دار که اهل و ساکن استان فارس نیست» نام برد.

به گزارش رسانه‌های ایران، ماموران پاسگاه بیدزرد در استان فارس روز پنج‌شنبه، ۱۴ بهمن، با چند نفر که از آن‌ها به عنوان «اراذل و اوباش» نام برده شده بود، درگیر شدند و در پی آن یک مامور به نام علی‌اکبر رنجبر بر اثر اصابت چاقو از ناحیه گردن و شاهرگ کشته و یک سرباز نیز مجروح شد.

در واکنش به این حادثه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی، از مجلس، قوه قضائیه و وزارت دادگستری کمک خواست و خواستار آزادی بیشتر برای ماموران در استفاده از اسلحه شد.

بارها در اخبار آمده است که ماموران پلیس در تعقیب یک متهم در خیابان‌ها و در حضور مردم عادی آتش گشوده و حتی عابری را نیز به اشتباه به قتل رسانده‌اند.

با این حال محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، نیز از ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی خواست تا در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز این قانون را به مجلس ارائه کنند «تا خارج از نوبت در دستور رسیدگی و تصویب قرار گیرد».

اقدام سریع نیروی انتظامی در بازداشت قاتل مامور پلیس در حالی صورت گرفته است که با گذشت ۷ سال از حادثه اسیدپاشی به زنان و دختران در اصفهان عوامل این اقدام شناسایی و معرفی نشده‌اند.