بنیاد کلونی به سه هزار کودک آواره سوری برای رفتن به مدرسه کمک می کند

جورج کلونی و همسرش امل

جورج کلونی و همسرش امل، روز دوشنبه اعلام کردند که به سه هزار کودک سوری که در لبنان زندگی می‌کنند، کمک خواهند کرد تا به مدرسه بروند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «بنیاد کلونی برای عدالت» به همراه شرکت‌های گوگل و اچ پی به صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) و وزارت آموزش لبنان کمک خواهند کرد تا هفت مدرسه «شیفت دو» برای کودکان پناهنده سوری در لبنان تاسیس کنند.

بنابر آمارهای سازمان ملل بیش از بیست هزار کودک آوراه سوری در لبنان از تحصیل محروم‌اند. بیش از یک میلیون پناهنده سوری به لبنان پناه آورده‌اند که تقریبا نیمی از آن‌ها کودک‌اند. «شیفت دو» به کودکان سوری اجازه می‌دهد که در کلاس‌های شبانه که مخصوص آن‌ها طراحی شده، شرکت کنند.

جورج کلونی و همسرش امل، وکیل لبنانی حقوق بشر، در بیانیه‌ای اعلام کردند: «ما نمی‌خواهیم همه یک نسل را از دست بدهیم چرا که آن‌ها به علت بدشانسی در زمان و مکان نامناسبی بدنیا آمده‌اند.»

بنیاد کلونی به همراه گوگل و اچ پی مبلغ سه میلیون و ۲۵۰ هزار دلار به یونیسف اهدا خواهند کرد که صرف هزینه‌های مربوط به رفت و امد، لوازم تحریر، کامپیو‌تر، تهیه محتوای درسی و تربیت معلمان برای این مدارس خواهد شد.

سخنگوی بنیاد کلونی اعلام کرد که بر خلاف آنچه سال گذشته اعلام شده بود، این بنیاد تصمیم گرفته که به جای کار کردن با شرکت‌های خصوصی آموزش، در سیستم آموزش و پرورش عمومی لبنان سرمایه‌گذاری کند.

جنگ داخلی سوریه که از سال ۲۰۱۱ شروع شده است، تا کنون بیش از نیمی از جمعیت ۲۲ میلیونی این کشور را آواره و بی‌خانمان کرده است.