گارد ساحلی ایتالیا در جست‌وجوی قایق غرق‌شدهٔ حامل میلیاردر مشهور بریتانیایی

در پی غرق شدن قایق تفریحی حامل یک کارآفرین و میلیاردر مشهور بریتانیایی و همراهانش در آب‌های پالرمو در جنوب ایتالیا، گارد ساحلی این کشور جست‌وجو برای این سرمایه‌گذار و پنج ناپدید شده دیگر را همچنان ادامه می‌دهد.

قایق مجلل بادبانی اجاره‌ای حامل مایک لینچ و مهمانان او روز دوشنبه ۲۹ مرداد در پی وقوع طوفان ناگهانی در اطراف جزیره جنوبی سیسیل غرق شد.

طوفان در سحرگاه دوشنبه سواحل منطقه را فرا گرفت، قایق یاد شده را که «بِیسیَن» نام داشت در پی شکستن دکل بلند آن غرق کرد و به ۵۰ متری عمق آب برد و بر کار ماهیگیران و زندگی مردم در این بخش از جنوب کشور تاثیر گذاشت.

به گفته گارد ساحلی، پیچش دورانی امواج برخاسته از طوفان دقیقا به قایق‌ها در ساحل برخورد کرد.

پلیس شهر ترمینی ایمرسه که نزدیک به محل حادثه است، در خصوص این رویداد پرونده تحقیقات گشوده است.

همسر آقای لینچ، مالک قایق و یک دختر یک ساله در میان نجات یافتگان هستند و یک قایق دیگر نیز جسد آشپز قایق غرق شده را یافته است. امدادگران نگران هستند که شش ناپدیدشده در بدنه «بیسین» گیر افتاده باشند.

جاناتان بلومر، رئیس گروه مالی بین‌المللی ثبت شده در آمریکا «مورگان استنلی» و کریس مَورویلو، یک وکیل دفتر حقوقی بین‌المللی «کلیفورد چنس» و همسر آن دو نیز در میان ناپدیدشدگان این رویداد دریایی هستند. آقای مورویلو وکیل مایک لینچ بود.

از مایک لینچ ۵۹ ساله و متولد ایرلند، به عنوان بیل گیتس بریتانیا نام برده شده که مالکیت شماری شرکت فناوری‌های نوین در این کشور و نیز در آفریقا را در دست دارد و یک کارآفرین بزرگ است.

او به تازگی از اتهام کلاهبرداری کلان در دادگاهی در سانفرانسیسکو تبرئه شده بود. کریس مورویلو وکیل مدافع آقای لینچ در آن محاکمه بود.

بارندگی‌های شدید در روزهای اخیر در ایتالیا پس از هفته‌ها گرمای سوزان سطح دمای دریای مدیترانه را به سطح بی‌سابقه ۳۰ درجه افزایش داده که حدوداً سه درجه بیشتر از حد معمول است.

لوکا مرکالی، یک کارشناس هواشناسی به رویترز گفت این گرمای زیاد در سطح آب دریا منبع بزرگی از انرژی ایجاد می‌کند که در وقوع طوفان‌هایی از این دست تأثیر دارد.

به گفته آقای مرکالی، هر چند نمی‌توان گفت که همهٔ این تلاطم‌های دریایی ناشی از گرمایش جهانی است اما در وقوع آن تأثیری بسزا دارد.