مخالفت میچ مک‌کانل با رای‌گیری برای کمک حمایتی دو هزار دلاری

میچ مک‌کانل

سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنای ایالات متحده روز چهارشنبه مانع را‌ی‌گیری برای طرح افزایش کمک‌ مالی به آمریکایی‌ها از ۶۰۰ دلار به دو هزار دلار مصوب مجلس نمایندگان شد.

میچ مک کانل در صحن سنا گفت، طرح مصوبه مجلس نمایندگان برای پرداخت دو هزار دلار «مسیر واقع بینانه برای تصویب سریع در سنا ندارد.»

میچ مک کانال که به عنوان رهبر اکثریت سنا برنامه و دستور کار این مجلس را تعیین می‌کند مخالف افزایش میزان پرداخت کمک به شهروندان آمریکایی از ۶۰۰ دلار به دو هزار دلار است و به همین دلیل به جای ارائه طرح مجلس نمایندگان آمریکا طرح جدیدی پیشنهاد کرد.

طرح میچ مک کانال شامل خواسته‌های دیگر دونالد ترامپ از جمله درباره تقلب در انتخابات و در خصوص پایان دادن به مصونیت حقوقی شرکت‌های حوزه تکنولوژی است که با مخالفت دموکرات‌ها در کنگره مواجه شده است.

رویترز می‌گوید با توجه به این که دوره جدید کنگره روز یکشنبه آینده آغاز می شود این اقدام میچ مک کانال، عملا طرح افزایش کمک حمایتی به دو هزار دلار را باید پایان یافته تلقی کرد.

دونالد ترامپ هفته گذشته تهدید کرده بود که اگر کنگره میزان کمک مالی به افراد را از ۶۰۰ دلار به ۲ هزار دلار افزایش ندهد، لایحه بودجه و کمک مالی برای مقابله با پیامدهای کرونا را امضا نخواهد کرد.

او اما روز یکشنبه در حالی که بخش‌هایی از دولت فدرال در آستانه تعطیلی بود، این لایحه را امضا کرد. خبرگزاری رویترز می‌نویسد که دمکرات‌های مجلس نمایندگان مدت‌هاست که در پی این کمک ۲ هزار دلاری به افراد بوده‌اند و از این رو در یکی از نادرترین موارد در رای‌گیری روز دوشنبه با دونالد ترامپ همسو شدند و به آن رای دادند.