وکیل محمود مهرابی از «نقض» حکم اعدام موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد

عفو بین‌الملل در خرداد امسال به در خطر اعدام بودن ۱۵ زندانی مرتبط به جنبش «‌زن،زندگی، آزادی» اشاره کرده بود که نام محمود مهرابی نیز در میان این زندانیان بود

‌وکیل محمود مهرابی، زندانی سیاسی، می‌گوید: حکم اعدام موکلش در دیوان عالی کشور لغو شده است.

بابک فارسانی یکشنبه‌شب ۱۵ مهرماه در حساب کاربری خود در شبکه «ایکس»‌ اعلام کرد که حکم اعدام موکلش به اتهام «افساد فی‌الارض» در دیوان عالی کشور، نقض و پرونده برای بررسی مجدد به شعبه هم عرض در دادگاه انقلاب اصفهان ارجاع شده است.

محمود مهرابی در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ و در جریان اعتراضات سراسری مردم ایران در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده بود.

این زندانی سیاسی فروردین ۱۴۰۲ به قید وثیقه آزاد شد، اما پس از چند ساعت، بار دیگر با حمله ماموران اطلاعات سپاه اصفهان به منزل پدری‌اش در مبارکه اصفهان بازداشت شد.

پس از آن حساب ایکسِ «دادبان»، که به بازداشت‌شدگان و کنشگران مشاوره و آموزش حقوقی می‌دهد، خبر داد که محمود مهرابی به‌دلیل فعالیت در فضای مجازی به «افساد فی‌الارض» متهم شده است.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، شهریور پارسال عنوان کرده بود که محمود مهرابی در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱، در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی شامل «آموزش استفاده از سلاح‌های دست‌ساز، دعوت به تخریب اموال عمومی، تحریک مردم به جنگ و کشتار و توهین به مقدسات کرده است»؛ اتهاماتی که از سوی خانواده و وکیل آقای مهرابی رد شده بود.

عفو بین‌الملل در خرداد امسال به در خطر اعدام بودن ۱۵ زندانی مرتبط به جنبش «‌زن،زندگی، آزادی» اشاره کرده بود که نام محمود مهرابی نیز در میان این زندانیان بود. این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق بشر در نامه‌ای خطاب به غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواستار تعلیق احکام این اعدام‌ها شده بود.

مریم مهرابی، خواهر محمود مهرابی نیز ۲۹ خرداد امسال به همراه دو دختر خردسالش توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی بازداشت و به شش سال حبس و مجازات تکمیلی محکوم شده بود.