پدر مهسا امینی: خبر آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی «کام‌مان را شیرین کرد»

امجد امینی، پدر مهسا امینی، در واکنش به آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی می‌گوید این خبر «خانواده همه را خوشحال» و «کام‌مان را شیرین» کرده است.

آقای امینی روز یکشنبه، ۲۴ دی‌ماه، در یک استوری اینستاگرامی با اشاره به «چهارصد روز تحمل زندان» از سوی این دو روزنامه‌نگار نوشت: «این آزادی ارزشمند را به شما و خانوادهٔ غیور و صبورتان صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.»

الهه محمدی و نیلوفر حامدی روز یک‌شنبه ۲۴ دی‌ماه به‌طور موقت آزاد شدند.

بازداشت این دو روزنامه‌نگار در ابتدای اعتراضات سراسری سال گذشته به جان باختن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد صورت گرفت.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق، که برای اطلاع‌رسانی درباره وضعیت مهسا امینی در زمان بستری شدن به بیمارستان کسری تهران رفته بود، شهریور پارسال بازداشت شد.

الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن، نیز که مراسم تشییع جنازه مهسا امینی در شهر سقز، زادگاه او را پوشش داده بود، در همان روزهای نخست اعتراض‌ها توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دادگاه تجدید نظر استان تهران روز یک‌شنبه با تبدیل قرار این دو روزنامه‌نگار به مبلغ هر کدام ۱۰ میلیارد تومان موافقت کرد و در پی این اتفاق هر دو نفر پس از ۱۷ ماه از زندان آزاد شدند.

ایسنا همچنین خبر داده نیلوفر حامدی و الهه محمدی ممنوع الخروج هستند و تا زمان صدور رأی دادگاه تجدید نظر هر کدام با سپردن قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی بیرون از زندان خواهند بود.