سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: گزارش‌ها درباره توافق موقت با ایران گمراه‌کننده است

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۴ خرداد بار دیگر گزارش‌ها در خصوص توافق هسته‌ای با ایران را «نادرست» و «گمراه کننده» خواند.

آقای میلر در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی در خصوص توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا گفت: «همانطور که دیروز گفتم شایعات در مورد توافق هسته‌ای، موقت یا غیر آن، نادرست و گمراه کننده است.»

او اضافه کرد که موضع دولت جو بایدن در مورد این سوال تغییر نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «هدف اصلی سیاست ما تضمین این مهم است که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند. بنابراین ما فعالیت‌های غنی‌سازی ایران را زیر نظر داشته‌ایم. بر این باوریم که دیپلماسی بهترین راه برای کمک به دستیابی به این هدف است، اما در حال آماده شدن برای همه گزینه‌ها و موارد احتمالی هستیم.»

متیو میلر در پاسخ به پرسشی در خصوص گزارش روز گذشته اکسیوس درباره اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر یک «توافق کوچک»، تصریح کرد که درباره «توافق موقت» گمانه زنی نمی‌کند.

اکسیوس نوشته بود، بنیامین نتانیاهو به مقامات این کشور گفته مذاکراتی میان ایران و آمریکا برای رسیدن به «یک توافقِ کوچک، و نه یک توافق» در جریان است.

پیشتر نیز یک مقام دولت جو بایدن که نامش فاش نشده بود به خبرگزاری رویترز گفته بود آمریکا و ایران درباره «توافق هسته‌ای موقت» مذاکره نمی‌کنند.