یک نماینده مجلس: نباید با مردم شفاف بود، خدا هم با مردم شفاف نیست

مهرداد ویس‌کرمی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در دفاع از عدم شفافیت نهادهای حکومتی گفته است نباید با مردم شفاف بود، چرا که خدا هم با مردم شفاف نیست.

مهرداد ویس‌کرمی روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد در یک سخنرانی که ویدئوی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بازتاب گسترده‌ای داشت، گفته است: «خدا و پیامبر و قرآن هم با مردم شفاف نبوده و نیستند، چون مردم ظرفیت ندارند».

او در ادامه با این ادعا که «استاد معارف اسلامی» است، گفت: شفافیت باید «یک چیز اجمالی» باشد.

آقای کرمی گفت خیلی از نمایندگان با وعده همین شفافیت به مجلس راه پیدا کردند و حالا از وعده‌هایشان پشیمان شده‌اند.

اظهارات او در حالی است که طی چند سال گذشته بسیاری از نهادهای دولتی ارائه آمارهای حیاتی اقتصاد کشور از جمله وضعیت بدهی‌ها و کسری بودجه دولتی، میزان مصرف انواع سوخت‌های آلاینده مانند مازوت، وضعیت درآمدهای صادرات نفت و حتی جزئیات اسناد راهبردی طولانی‌مدت با چین و دیگر کشورها یا سرنوشت اختلاس‌های دهها هزار میلیارد تومانی، طفره می‌روند.

سازمان شفافیت بین‌الملل در گزارش سالانه خود که بهمن پارسال منتشر کرد می‌گوید ایران در میان ۱۸۰ کشور از لحاظ گستردگی فساد مالی، در جایگاه ۱۴۷ قرار گرفته است.

پنهانکاری مقامات جمهوری اسلامی تنها منحصر به حوزه مسائل اقتصادی و مالی نیست، بلکه طیف گسترده‌ای از مسائل کشور، از ساقط شدن هواپیمای اوکراینی توسط موشک‌های سپاه تا بازداشت‌های خودسرانه، شمار قربانیان در کشتارهای گسترده اعتراضات مردمی در هاله‌ای از ابهام است.