سپاه پاسداران از کشته شدن یک سرهنگ پاسدار در سیستان و بلوچستان خبر داد

سپاه پاسداران از کشته شدن یک سرهنگ پاسدار در جاده خاش به زاهدان در استان سیستان و بلوچستان در شامگاه چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه خبر داد.

قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فرد کشته‌شده، حسینعلی جاودان‌فر و از «کارکنان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان» بوده است.

بر اساس این گزارش، این فرد در بازگشت مأموریت اداری بود که در جاده خاش به زاهدان مورد اصابت گلوله افراد مسلح قرار گرفت و کشته شد.

گروه جیش‌العدل که از سوی آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی طبقه‌بندی شده، ساعاتی پس از این حمله مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

این سازمان در اطلاعیه‌ای نوشت: «عصر چهارشنبه سرهنگ حسینعلی جاودان‌فر به همراه دو تن از محافظانش در مسیر خاش به زاهدان توسط نیروهای جیش‌العدل کشته شدند».

پیشتر کانال تلگرامی «حال‌وش» که اخبار این استان را پوشش می‌دهد، خبر داده بود این سرهنگ سپاه پاسداران جانشین سابق سپاه سراوان بوده است.

سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار دارد.

پیشتر نیز بارها نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از سوی افراد مسلح در سیستان و بلوچستان به هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.

بیشتر در این باره: «۱۱ پلیس» در حمله مسلحانه‌ به یک مقر فرماندهی انتظامی در سیستان و بلوچستان کشته شدند

کشته شدن این سپاهی در میانه تنش‌ها بین اسلام‌آباد و تهران پس از حمله سپاه پاسداران به مواضعی در خاک پاکستان رخ داده است.

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده که سفیر خود را در تهران پس از نقض حریم هوایی این کشور از سوی ایران و «نقض آشکار» حاکمیت خود فراخوانده است و حق خود را برای پاسخ دادن به این «اقدام غیرقانونی» تهران محفوظ می‌داند.