جسد مایکل موزلی، مجری محبوب تلویزیونی، در جزیره «سیمی» یونان «پیدا شد»

آخرین تصاویر دیده‌شده از مایکل موزلی در دوربین‌های مداربسته جزیره «سیمی»

مقامات یونانی تأیید کرده‌اند که جسد مردی که گمان می‌رود مایکل موزلی، مجری تلویزیونی مفقودشده بریتانیایی، باشد در جزیره سیمی یونان پیدا شده است. موزلی پس از پیاده‌روی در ساحل این جزیره مفقود شده بود.

نیکیتاس گریلاس، معاون شهردار جزیره سیمی، در این مورد به روزنامه گاردین گفت: «او در منطقه آییا مارینا پیدا شده است. می‌توانم تأیید کنم که این اوست.»

این کشف در روز پنجم یک عملیات عظیم هوایی، زمینی و دریایی برای یافتن این مجری تلویزیونی و متخصص سلامتی که روزه‌گیری رژیمی را رایج کرد و رژیم غذایی ۵:۲ را طراحی کرد، رخ داد.

موزلی ۶۷ ساله آخرین بار ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی دیده شد که برای پیاده‌روی در هوایی بسیار گرم در امتداد ساحل سنت نیکلاس در جزیره سیمی حرکت می‌کرد.

همسرش، دکتر کلر بیلی، پس از عدم بازگشت او تا ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر، زنگ خطر را به صدا درآورد. یک عملیات جستجو و نجات برای یافتن این پزشک که بیشتر به خاطر حضورش در برنامه‌های پربیننده شناخته می‌شود، آغاز شد.

این جستجو شامل پلیس، آتش‌نشانان، سگ‌های آموزش‌دیده ویژه، داوطلبان و یک پهپاد بود. پلیس بر این فرض کار می‌کرد که موزلی ممکن است تحت تأثیر گرما قرار گرفته و لیز خورده و شاید از ارتفاع افتاده باشد.

موزلی، ستون‌نویس دیلی میل، تعدادی مستند در مورد رژیم غذایی و ورزش ساخته و در چند برنامه پربیننده در بی‌بی‌سی و آی‌تی‌وی حضور داشت.

او برای مستند «آلوده! زندگی با انگل‌ها» در بی‌بی‌سی چهار، به مدت شش هفته با کرم‌های نواری در روده‌هایش زندگی کرد.

موزلی همچنین به خاطر افزایش محبوبیت رژیم غذایی ۵:۲ شناخته می‌شود که شامل روزه‌داری دو روز در هفته برای کاهش وزن است. او در سال ۱۹۹۵ توسط انجمن پزشکی بریتانیا به عنوان روزنامه‌نگار پزشکی سال انتخاب شد.