مادر دو دختر کشته‌شده بریتانیایی- اسرائیلی در کرانه باختری، بر اثر شدت جراحات درگذشت

اجساد رینا و ماریا دی روز ۲۰ فروردین به خاک سپرده شدند

یک زن ۴۸ ساله بریتانیایی- اسرائیلی و مادر دو دختر کشته شده، که در حمله چند روز پیش مردان مسلح فلسطینی در بخش اشغالی بقاع اردن زخمی شده بود، روز دوشنبه ۲۱ فروردین بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

لئا لوسی دی نوزدهمین فردی است که از زمان بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت در سه ماه و نیم پیش، در حمله مردان مسلح فلسطینی به اسرائیلی‌ها کشته می‌شود.

اجساد رینا، ۲۰ ساله، و مایا، ۱۵ ساله، دو دختر خانواده دی که از بریتانیا به اسرائیل مهاجرت کرده و ساکن شهرک «افرات» در کرانه باختری شده بودند، روز ۲۰ فروردین با حضور هزاران تن از مردم اسرائیل تشییع شده بود.

مادر و دو دختر خانواده دی روز ۱۸ فروردین برای گذراندن تعطیلات عید پسح، جشن فطیر و بهار، راهی سفر شدند که مردان مسلح فلسطینی راه را بر خودرو آن‌ها بستند و پس از گلوله‌باران آن، از صحنه گریختند. پدر خانواده همراه با سه فرزند دیگر خانواده، در خودرو دیگری رانندگی می‌کرد.

خودرویی که مهاجمان از آن استفاده کردند، روز ۲۰ فروردین در شهر نابلس پیدا شد و صدها تن از نیروهای امنیتی اسرائیل برای یافتن مهاجمان در حال جستجو در کرانه باختری هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز و وزارت بهداشت تشکیلات فلسطینی، نیروهای ارتش اسرائیل روز دوشنبه در جستجوهای خود در روستای «عقبه جبر» در منطقه فلسطینی اریحا، محمد فایز بلهان، یک نوجوان ۱۵ ساله را کشتند و شمار دیگری را زخمی کردند.

ارتش اسرائیل می‌گوید که نیروهایش در حین مأموریت با بطری آتش‌زای فلسطینیان هدف قرار گرفته بودند.

از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۹۰ فلسطینی در درگیری‌ با نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند.