ناهید تقوی پیش از پایان مرخصی به زندان بازگردانده شد

ناهید تقوی، زندانی سیاسی و شهروند دوتابعیتی

ناهید تقوی، زندانی سیاسی و شهروند دوتابعیتی، پس از چند هفته مرخصی پزشکی با پابند، زودتر از موعد تعیین شده به زندان بازگردانده شد.

مریم کلارن، دختر خانم تقوی خبر داده که مادرش شامگاه چهارشنبه نهم اسفند «خودسرانه» و «بدون دلیل روشن» به زندان اوین منتقل شده است.

خانم کلارن ۱۹ دی اعلام کرده بود که ناهید تقوی با پابند الکترونیکی به مرخصی پزشکی رفته بود و تنها می‌توانست «هزار متر» از محدوده محل سکونت خود دور شود.

دختر ناهید تقوی، پیشتر از شرایط آزادی مادرش با عنوان «حبس خانگی» نام برده بود و در اطلاع‌رسانی اخیر خود گفته است مراقبت‌های پزشکی از این زندانی سیاسی در طول آزادی موقت به دلیل محدودیت‌های پابند «تقریباً امکان‌پذیر» نبوده است.

کلارن افزوده که مادرش «در هفته‌های گذشته به یک بیماری چشمی دردناک مبتلا شده بود که باید تحت نظر پزشکان» قرار می‌گرفت.

به گفته دختر تقوی، این زندانی دوتابعیتی از بیماری‌هایی چون «درد شدید مفاصل، فتق دیسک، فشار خون و دیابت» رنج می‌برد. او «جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی آن» را «مسئول تمام اتفاقاتی» اعلام کرد که برای مادرش رخ می‌دهد.

عالیه مطلب‌زاد، فعال مدنی و زندانی پیشین، نیز ضمن اعلام خبر بازگشت خانم تقوی به زندان گفته است که چند هفته گذشته برای زندانی دوتابعیتی با توجه مشکلات و محدودیت‌های ناشی از پابند «هر چه بود مرخصی نبود».

به گفته مطلب‌زاده بازگشت ناهید تقوی به زندان در حالی با دستور دادستان صورت گرفته است که قرار بود او حدود یک هفته دیگر به زندان بازگردد.