نتانیاهو: به لطف مردان و زنان شجاع ایران دنیا می‌بیند که جمهوری اسلامی ظالم و تروریستی است

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر تازه به قدرت بازگشته اسرائیل، روز دوشنبه ۱۹ دی گفت که «به لطف مردان و زنان شجاع ایران، تمامی دنیا آن‌چه را که ما می‌گفتیم، می‌بینند؛ این که رژیم حاکم بر ایران وحشتناک، ظالم و تروریستی است».

آقای نتانیاهو برای مدیریت ارشد کمیته آمریکا- اسرائیل، لابی موسوم به ایپک، که نشست خود را در واشینگتن برگزار کرده، سخنرانی مجازی می‌کرد.

به گزارش روزنامه یدیعوت آحرونوت، او افزود: «زمان آن فرا رسیده که اسرائیل و آمریکا در کنار سایر کشورها در مورد ایران صف‌آرایی کرده و هم‌سو باشند.»

بنیامین نتانیاهو اظهار داشت که «مشتاقانه» منتظر صحبت با رئیس جمهوری جو بایدن و تیم او در این خصوص است.

اشاره تلویحی آقای نتانیاهو به سفر پیش‌روی مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه آمریکا در روزهای آتی به اسرائیل است.

دولت پیشین اسرائیل به نخست‌وزیری یائیر لاپید از اشارات زیاد به اعتراضات ایران که بعد از کشته شدن مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله سقزی، در ایران آغاز شد، خودداری می‌کرد.

اما آقای نتانیاهو از زمان روشن شدن چشم‌انداز موفقیت خود در تشکیل ائتلاف دولت جدید، هم با صراحت بیشتری در مورد «رژیم تروریستی» ایران سخن می‌گوید و هم آشکارا گفته که هر نوع احتمال بازگشت آمریکا به برجام را تحمل نکرده و با آن مقابله خواهد کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، روز دوشنبه گفته بود که دولت آقای بایدن و دولت تازه بنیامین نتانیاهو با وجود اختلافات بر سر «تاکتیک‌ها»، با توجه به «تهدیدات ناشی از ایران» فرصت تعامل دارند و «اهداف هر دو کشور مشترک است».