نذیری اصل به عنوان سفیر جدید ایران در دفتر سازمان ملل در وین معرفی شد

محسن نذیری اصل، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین

محسن نذیری اصل به‌ عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معرفی شد.

خبرگزاری ایرنا روز جمعه، هفتم مرداد، آقای نذیری اصل را «دانش‌آموخته دکترای حقوق بین‌الملل» معرفی می‌کند که علاوه بر عنوان سفیر و نماینده دائم اسبق جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، سابقه حضور در چند ماموریت در حوزه سازمان‌های بین‌المللی را داشته است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، پیشتر در بهمن پارسال در حکمی آقای نذیری اصل را با حفظ سمت- رئیس دبیرخانه مرجع شیمیایی در وزارت خارجه- به‌ عنوان مشاور رئیس «کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور قاسم سلیمانی» منصوب کرده بود.

پیشتر در پی یک سلسله تغییرات در بدنه وزارت خارجه ایران، این وزارتخانه روز دوم مرداد اعلام کرده بود که سعید ایروانی، معاون علی شمخانی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، به‌ عنوان سفیر و نماینده جدید جمهوری اسلامی در سازمان ملل جایگزین سعید تخت روانچی و علی بحرینی هم به‌ عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو انتخاب شده است.