استفاده از نام تلگرام و توئیتر بر روی محصولات ناشران دیجیتال ایرانی «ممنوع شد»

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، از ناشران دیجیتال و متقاضیان دریافت جواز تکثیر نرم‌افزارهای خارجی، خواست از استفاده از نام و عنوان پلتفرم‌های خارجی مسدودشده در ایران، خودداری کنند.

این مرکز از زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و درخواست خود را از طریق ارسال پیامک برای ناشران دیجیتال مطرح کرده است.

بر اساس اطلاعیه پیامکی «مدیریت اداره صیانت و بررسی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی»، ناشرین دیجیتال، نمایندگان و متقاضیان مجوز تکثیر نرم‌افزارهای خارجی نباید از نام و عنوان پلتفرم‌های خارجی چون تلگرام، یوتیوب و توئیتر استفاده کنند.

در این پیامک هشدار داده شده که استفاده از نام این پلتفرم‌ها به هر شکل اعم از محیط نرم‌افزار یا روی بسته نرم‌افزار، منجر به رد درخواست آنها برای استفاده از هولوگرام (برچسب تضمین امنیتی) خواهد شد.

این در حالی است که بسیاری از ناشران دیجیتال، برای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان، آدرس‌ شبکه‌های اجتماعی خود را روی بسته‌های نرم‌افزاری‌شان درج کرده‌اند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که بر اساس برنامه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد برای آنچه «پاکسازی» بازار از محصولات «ناسالم و با محتوای نامناسب» نامیده شده، همه نرم‌افزارهای تولیدی در بازار ایران باید از این مرکز هولوگرام دریافت کنند.


با استفاده از گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی؛ ب.ب / پ.پ