مظنون تیراندازی در متروی نیویورک دستگیر شد

فرانک جیمز، متولد نیویورک، سابقه ۹ بار بازداشت دارد

مظنون حمله روز سه‌شنبه به متروی شهر نیویورک با بمب‌های دودزا و اسلحه نیمه اتوماتیک که ۲۳ مجروح بر جای گذاشت، به اتهام حمله خشونت‌آمیز به سیستم حمل و نقل عمومی دستگیر شد.

پلیس اعلام کرد، با کمک ساکنان نیویورک مخل اختفای فرانک جیمز ۶۲ ساله مشخص و در نهایت او به بازداشتگاهی در منهتن منتقل شد.

جیمز روز چهارشنبه تنها ۳۰ ساعت پس از حمله به یکی از واگن‌های متروی شهری در ایستگاه سان‌ست پارک بروکلین بازداشت شد.

اریک آدامز، شهردار نیویورک در نشستی خبری اعلام کرد: «همشهری‌های نیویورکی من، ما او را گرفتیم. ما از مردم این شهر حمایت می‌کنیم و کسانی را که گمان می‌کنند می‌توانند در بین نیویورکی‌ها وحشت‌افرینی کنند، دستگیر خواهیم کرد.»

بیشتر در این باره: دست‌کم «۱۶ نفر» بر اثر تیراندازی در یک ایستگاه مترو نیویورک زخمی شدند

جیمز متولد نیویورک است، اما آدرس‌های اخیر او در فیلادلفیا و ویسکانسین ثبت شده است. او پیش از این حمله سابقه ۹ بار بازداشت داشته است.

شکایتنامه‌ای که دادستانی فدرال روز چهارشنبه در دادگاه ناحیه‌ای بروکلین تنظیم کرده است، او را به ارتکاب حمله تروریستی به سیستم حمل و نقل عمومی متهم کرده است. حکم دادگاه در این موارد می‌تواند تا حبس ابد باشد.

دفتر دادستانی ایالات متحده در بروکلین گفت که انتظار می‌رود او روز پنج‌شنبه در دادگاه حاضر شود.

جیمز متهم به پرتاب دو بمب دودزا در یکی از واکن‌های مترو و سپس شلیک به مسافران با اسلحه نیمه اتوماتیک است.

پلیس می‌گوید که ۱۰ نفر بر اثر شلیک گلوله زخمی شده‌اند که حال جسمانی پنج نفر آنها وخیم است، اگرچه وضعیت باثباتی دارند و انتظار می‌رود که نجات پیدا کنند. ۱۳ نفر دیگر نیز در هنگام فرار از قطار پر از دود زخمی شدند.

جیمز در محله ایست ویلیج منهتن پس از آن که ساکنان منطقه او را شناسایی کردند، دستگیر شد. پلیس تصویر او را روز سه‌شنبه منتشر کرده بود که همین امر به شناسایی وی منجر شد.

با استفاده از گزارش‌ خبرگزاری رویترز؛ س.ن