توفان دوباره تهران را درنورديد؛ ۱۵ نفر مجروح شدند

عکس توفان روز دوشنبه در تهران

گزارش ها حاکی است که توفان به همراه گرد و غبار با سرعتی بيش از۸۰ کيلومتر ساعت ۱۹ و ۱۵ دقيقه عصر جمعه ۱۶ خرداد تهران و حومه آن را درنورديد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، احد وظيفه، مدير پيش‌بينی و هشدار سريع سازمان هواشناسی کشور گفته است:«تا لحظه مخابره اين خبر بيشترين سرعت وزش اين طوفان در فرودگاه امام خمينی و مناطق جنوبی پايتخت ۸۰ کيلومتر بر ساعت و فرودگاه مهرآباد ۷۲ کيلومتر بر ساعت ثبت شده است. »

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، شدت توفان به قدری شديد بود که تردد خودروها را در شهر مختل کرد و در برخی معابر سطل های زباله به ميان خيابان پرتاب شد.

طبق این گزارش هواشناسی ایران نسبت به وقوع توفان در استانهای قزوين، البرز و تهران هشدار داده بود.

در همین حال، رییس اورژانس تهران گفته است: توفان روز جمعه تهران ۱۵ مصدوم داشته است که حال هيچ کدام وخيم نيست و مورد فوتی نيز نداشتيم.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌رضا دهقانپور اضافه کرده است: بر اثر طوفان تهران تاکنون هيج مورد فوتی نداشتيم اما بر اثر حرکت اجسام معلق در فضا، يا افتادن درخت بر روی ماشين ها ۱۵ نفر مصدوم داشتيم که ۱۰ نفر آنها به بيمارستان منتقل شدند.

رییس اورژانس تهران افزوده است: يکی از مصدومان يک کودک ۱۲ ساله بود که در جنوب تهران بر اثر آسيب ديدگی ديوار دچار آسيب شد و به بيمارستان لقمان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد صادقی، ریيس سازمان مديريت بحران شهر تهران، نیز گفته است: شدت طوفان در پايتخت زياد نبود و قدرت طوفان در حال حاضر در پايتخت فروکش کرده است.

ریيس سازمان مديريت بحران شهر تهران افزوده است: تا کنون سقوط چندين درخت و اشياء در معابر گزارش شده است که نيروهای خدمات شهری در حال پاکسازی سطح شهر هستند.

حسين درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر، نيز از آماده‌باش نيروهای امدادی در ۳ استان قزوين، البرز و تهران خبر داده و گفته است: طبق اخطاريه سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان نسبت به آماده‌باش امدادگران در اين استان‌ها اقدام شد.

در توفان شدیدی که روز دوشنبه تهران را در نوردید دست کم پنج تن کشته و حدود ۵۸ تن نیز مجروح شدند.

گزارش ها حاکی از ان بود که سرعت توفان روز دوشنبه به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت بود که موجب سقوط درخت و تابلو و مصالح ساختمانی از بالای برخی ساختمان‌های در دست احداث شد.