«دو هیئت از عربستان سعودی» با هدف بهبود روابط در ماه جاری میلادی به آمریکا می‌روند

پرچم ایالات متحده آمریکا در کنار پرچم عربستان سعودی

هم‌زمان با افزایش تلاش‌ها برای بهبود ریاض و واشینگتن، مقام‌های عربستان سعودی از سفر «قریب‌الوقوع» دو هیئت از نمایندگان این کشور به ایالات متحده آمریکا خبر دادند.

انتظار می‌رود نخستین هیئت سعودی به رهبری مجید بن عبدالله آل قصابی، وزیر تجارت، در تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) از واشینگتن دیدار کند.

دو مقام سعودی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که سفر هیئت دوم به رهبری خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری، نیز برای پایان ژوئن (ماه جاری میلادی) برنامه‌ریزی شده است.

به گفته این دو مقام که نخواستند نام‌شان فاش شود، انتظار می‌رود این هیئت‌ها شامل ده‌ها مقام کشوری و همچنین مدیران اجرایی شرکت‌های سعودی باشند که معاملات و توافق‌هایی را در چندین بخش از جمله حمل‌ونقل و ترابری و انرژی‌های تجدیدپذیر به بحث خواهند گذاشت.

ریاض تا کنون از اظهار نظر در این‌باره خودداری کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز جمعه به‌طور علنی اظهار داشت که ممکن است به زودی به عربستان سعودی سفر کند؛ دیداری که به گفته منابع مختلف، احتمال می‌رود شامل گفت‌وگو با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، باشد.

گروهی از بستگان قربانیان حملات تروریستی ۲۱ سال پیش شبکه القاعده به آمریکا از آقای بایدن خواسته‌اند در صورت سفر به عربستان، حکومت ریاض را در مورد گزارش‌هایی پاسخ‌گو کند که مدعی است میان عوامل آن حملات با برخی مقامات سعودی ارتباطاتی وجود داشته است.