در قاب تصویر: لحظات مهم المپیک برای ورزشکاران کشورهای مخاطب رادیو آزادی

ویکتوریا کسار، ورزشکار اوکراینی در رقابت‌های مقدماتی شیرجه ۳ متر زنان، در روز ۱۷ مرداد (۷ اوت). حدود ۱۱ هزار ورزشکار برجسته از سراسر جهان در مسابقات المپیک تابستانی پاریس شرکت داشتند که از ۲۶ ژوئیه تا ۲۲ اوت برگزارشد.
 

دیورا کلدیوروا از ازبکستان (چپ) و دیستریا کراسنیکی از کوزوو در فینال جودو زنان در وزن ۵۲ کیلوگرم که روز ۲۸ ژوئیه (هشتم مرداد) برگزار شد. کلدیوروا مدال طلا را به دست آورد.

مراسم اعطای مدال‌های جودو مردان در وزن ۷۳ کیلوگرم در روز ۲۹ ژوئیه (۹ مرداد). از چپ به راست: ژان بنجامین گابا، از فرانسه صاحب مدال نقره، هدایت حیدراف، از جمهوری آذربایجان صاحب مدال طلا و عادل عثمانف، از مولداوی صاحب مدال برنز شدند.

لحظه پیروزی لاشا بکاوری از گرجستان پس از پیروزی بر حریف ژاپنی خود شانشیرو مورائو در فینال جودو مردان در وزن ۹۰ کیلوگرم که روز ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) برگزار شد.

هوبرب کاس از مجارستان قهرمانی خود و کسب مدال طلا در رشته شنای کرال پشت ۲۰۰ متر مردان را در روز اول اوت (۱۱ مرداد) جشن می گیرد.

پایان مسابقه یک چهارم نهایی جودو مردان در وزن بالای ۱۰۰ کیلوم در روز دوم اوت (۱۲ مرداد)  که در آن علیشیر یوسپوف، از ازبکستان (چپ) بر تیمور رحیم‌اف از تاجیکستان پیروز شد و به مدال برنز دست یافت.

کیمیا یوسف، دونده زن افغان، پس از عبور از خط پایان مسابقه دو ۱۰۰ متر در یکی از مسابقات مقدماتی در روز دوم اوت (۱۲ مرداد) شعار دست نوشته‌ای را به دوربین‌ها نشان می‌دهد که روی آن نوشته شده:«آموزش و ورزش حق ماست.»
طالبان که پس از بازگشت مجدد به قدرت در مرداد ۱۴۰۰ آموزش دبیرستانی و دانشگاهی و ورزش زنان را ممنوع کرده می‌گوید حضور ورزشکاران زن افغانستان در المپیک پاریس را به رسمیت نمی‌شناسد.

در این تصویر از زیر آب، کریستوف میلاک، شناگر مجارستانی، هنگام رقابت در شنای پروانه ۲۰۰ متر مردان دیده می‌شود که روز ۳۰ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار شد. کریستوف میلاک در شنای پروانه ۱۰۰ متر مردان در روز سوم اوت (۱۳ مرداد) به مدال طلا دست یافت.

نوواک جوکوویچ، تنیس‌باز صربستانی، روز چهارم اوت (۱۴ مرداد) پس از پیروزی بر کارلوس آلکاراز از اسپانیا در فینال تنیس انفرادی مردان و کسب مدال طلا  دخترش تارا را در آغوش کشید. او وعده داد که جایزه نقدی ۲۱۰ هزار دلاری را که از حکومت صربستان دریافت می‌کند به موسسات خیریه در این کشور اهدا خواهد کرد.

لاشا بکاوری، برنده مدال طلا و سایر اعضای تیم جودو گرجستان روز چهارم اوت (۱۴ مرداد) در فرودگاه تفلیس مورد استقبال قرار گرفتند. تیم جودو گرجستان در المپیک پاریس یک مدال طلا و دو مدال نقره به دست آورد. این دومین مدال طلای المپیک برای لاشا بکاوری بود.

امین میرزا‌زاده، کشتی‌گیر ایرانی، پس از پیروزی بر صالح شریعتی، حریف ایرانی‌الاصل خود که برای تیم ملی جمهوری آذربایجان مسابقه می‌داد به مدال برنز کشتی فرنگی در وزن بالای ۱۳۰ کیلو دست یافت. امین میرزازاده حریفش را که اعلام کرد از مسابقات رسمی کناره‌گیری می‌کند روی دوش بلند کرد و دور تشک چرخاند.

یاروسلاوا ماهوچیخ، ورزشکار اوکراينی، روز چهارم اوت (۱۴مرداد) کسب مدال طلا در رشته پرش ارتفاع زنان را جشن می‌گیرد. او مدال طلای خود را به حدود ۵۰۰ ورزشکار و مربی اوکراینی تقدیم کرد که از آغاز تهاجم نظامی روسیه به این کشور کشته شده‌اند.

میریم ژومانازارووا مدال نقره خود را روز ششم اوت (۱۶ مرداد) دریافت کرد و نایب قهرمان رشته کشتی آزاد زنان در وزن ۶۸ کیلوگرم شد.

گایشم ماگومدف، ورزشکار جمهوری آذربایجان، با این سالت پیروزی خود بر حریف ایتالیایی در مسابقه نیمه نهایی تکواندو مردان در وزن ۵۸ کیلوگرم را جشن گرفت. او در مسابقه فینال از حریف خود از کره جنوبی شکست خورد و مدال نقره گرفت.

محمد هادی ساروی پس از پیروزی بر حریف خود آرتور الکسانیان از ارمنستان، در فینال کشتی فرنگی وزن ۹۷ کیلوگرم و کسب مدال طلای المپیک، با روی دوش گرفتن مربی‌اش پیروزی خود را جشن گرفت.

صحنه‌ای از رقابت علیرضا مهمدی پیانی (پشت به تشک) کشتی‌گیر ایرانی با ژان پلنیوک، از اوکراین در نیمه نهایی کشتی فرنگی ۸۷ کیلوگرم در روز هفتم اوت (۱۷ مرداد). ژان پلنیوک که اولین عضو سیاه‌پوست پارلمان اوکراین است روز هشتم اوت  مدال برنز این رشته را به دست آورد.

مبینا نعمت‌زاده، تکواندوکار ایرانی روز هفتم اوت (۱۷ مرداد) پیروزی بر حریف خود از عربستان سعودی، دونیا علی ابوطالب، و کسب مدال برنز تکواندو زنان در وزن ۴۹ کیلوگرم را جشن می‌گیرد.

میکائلا والنتینا کامبی، وزنه بردار رومانیایی. او روز هفتم اوت (۱۷ مرداد) در پایان مسابقات وزنه برداری زنان در وزن ۴۹ کیلوگرم مدال نقره را کسب کرد.

ارشد ندیم، ورزشکار پاکستانی که در رشته پرتاب نیزه به مدال طلا دست یافت، با در دست داشتن  پرچم پاکستان در کنار صفحه‌ای ایستاده که رکورد او و رکورد جدید المپیک را در روز هشتم اوت (۱۸ مرداد) به نمایش می‌گذارد.

مراسم استقبال از اعضای تیم ژیمناستیک مردان ارمنستان با آداب سنتی هنگام بازگشت آن‌ها به فرودگاه ایروان در روز هشتم اوت (۱۸ مرداد). کاروان ارمنستان در المپیک پاریس در مجموع در کشتی فرنگی یک مدال نقره و یک برنز و در رشته ژیمناستیک هنری نیز یک مدال طلا به دست آورد.