بیش از ۲۱۷ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ از آلمان درخواست پناهندگی کردند

تصویری آرشیوی از صف پناه‌جویان در آلمان

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد، شمار افرادی که در سال ۲۰۲۲ از این کشور درخواست پناهندگی کرده‌اند بالاترین آمار از سال ۲۰۱۶ به این سو بوده است.

آمار سالیانه این اداره نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی ۲۱۷ هزار و ۷۷۴ نفر از آلمان درخواست پناهندگی کرده‌اند که این آمار به نسبت سال ۲۰۲۱ رشدی تقریبا ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

طبق این آمار، بیشتر پناه‌جویان از کشورهای سوریه، افغانستان، ترکیه و عراق بوده‌اند و ۲۴ هزار ۷۹۱ پرونده نیز مربوط به کودکان کوچک‌تر از یک ساله‌ای است که در آلمان به دنیا آمده‌اند.

سال گذشته میلادی همچنین حدود یک میلیون پناه‌جوی جنگ‌زده نیز از اوکراین به آلمان آمده‌اند که اگرچه پرونده پناهندگی تشکیل نداده‌اند، اما بر اساس مقررات اتحادیه اروپا از برنامه‌های حفاظتی موقتی و فوری بهره‌مند شده‌اند.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان گفت: «ما اقدامات متعددی برای مدیریت قدرتمند مهاجرت به آلمان و تنظیم مسائل مربوط به انجام داده‌ایم.»

در سال ۲۰۱۶ آمار افرادی که از آلمان درخواست پناهندگی کردند به رکورد ۷۲۲ و ۲۳۰ نفر رسید. اما این آمار در سال‌های بعد به طور مرتب کاهش یافت.

با استفاده از گزارش خبرگزاری آلمان؛ س.ن/ک.ر